Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door westkapellegek
#35538
Hallo iedereen,

In Rijswijk (nb) heb ik een WS2800 van Lacrosse/Tfa primus staan, in combinatie met heavy weather en weatherdisplay. Via currdat.lst van Heavy weather worden de gegevens geïmporteerd in weather display. Alleen staat de pc niet de hele tijd aan. Op het moment dat de pc weer aan gaat, wordt vanaf dat moment de data weer netjes geïmporteerd.

Het probleem is dat de data die is opgenomen tussen dat de pc uit was en weer aan is gegaan, niet geïmporteerd in weather display wordt. Is er een mogelijkheid dat dit wel gebeurt (automatisch)?

Gr Niek
Door wslangerak
#35539
Ik begrijp dat je Heavy Weather wilt laten draaien en niet alleen WD.

Je zou dan eens kunnen proberen om WD pas op te starten als Heavy Weather alle nachtelijke gegevens heeft gedownload uit de console (pas dan is de currdat.lst immers compleet).
Door westkapellegek
#35544
Ik zal het zondag proberen, dan ga ik weer naar Rijswijk. Ik laat wel weten of dit de oplossing is. Als iemand iets anders weet, hoor ik het graag!

Gr Niek
Door pdw112
#35548
wslangerak schrijft:
Ik begrijp dat je Heavy Weather wilt laten draaien en niet alleen WD.

Je zou dan eens kunnen proberen om WD pas op te starten als Heavy Weather alle nachtelijke gegevens heeft gedownload uit de console (pas dan is de currdat.lst immers compleet).


Dit werkt niet.
De data wordt opgeslagen in de history.dat en niet in de currdat.lst.
Door westkapellegek
#35556
pdw112 schrijft:

Dit werkt niet.
De data wordt opgeslagen in de history.dat en niet in de currdat.lst.


Hallo,
Hier zou het aan kunnen liggen. Het probleem is, dat toen ik de vorige keer de live-data via history.dat wilde importeren, het niet lukte. Bij currdat.lst lukte het wel.Toen heb ik voor currdat.lst gekozen.

Dan nog blijft het probleem: hoe importeer je de nachtelijke gegevens? Met een ander programmaatje ofzo?

Gr Niek
Door wslangerak
#35561
westkapellegek schrijft:
Zo ver ik weet wel


OK, dus lijkt het me logisch dat als je beide programma's tegelijk op laat starten 's morgens, WD niet de nachtgegevens kan inladen omdat HeavyWeather nog bezig is de logfile te vullen, of dat nu history.dat of currdata.lst is.

Vandaar mijn advies om WD pas bijvoorbeeld 5 minuten later te laten starten. Of zie ik dat verkeerd?