Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Soulmaster
#63410
Heb plotseling hier last van... backup terugzetten deed ook niets.. wie o wie weet wat dit is.

Code: Selecteer alles
Warning: SimpleXMLElement::__construct() [simplexmlelement.--construct]: Entity: line 1: parser error : Space required after the Public Identifier in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php on line 94

Warning: SimpleXMLElement::__construct() [simplexmlelement.--construct]: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN"> in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php on line 94

Warning: SimpleXMLElement::__construct() [simplexmlelement.--construct]: ^ in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php on line 94

Warning: SimpleXMLElement::__construct() [simplexmlelement.--construct]: Entity: line 1: parser error : SystemLiteral " or ' expected in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php on line 94

Warning: SimpleXMLElement::__construct() [simplexmlelement.--construct]: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN"> in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php on line 94

Warning: SimpleXMLElement::__construct() [simplexmlelement.--construct]: ^ in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php on line 94

Warning: SimpleXMLElement::__construct() [simplexmlelement.--construct]: Entity: line 1: parser error : SYSTEM or PUBLIC, the URI is missing in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php on line 94

Warning: SimpleXMLElement::__construct() [simplexmlelement.--construct]: <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//IETF//DTD HTML 2.0//EN"> in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php on line 94

Warning: SimpleXMLElement::__construct() [simplexmlelement.--construct]: ^ in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php on line 94

Fatal error: Uncaught exception 'Exception' with message 'String could not be parsed as XML' in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php:94 Stack trace: #0 /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php(94): SimpleXMLElement->__construct('<!DOCTYPE HTML ...') #1 /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsDataGet.php(120): include_once('/home/weermed/d...') #2 /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/index.php(219): include_once('/home/weermed/d...') #3 {main} thrown in /home/weermed/domains/weerstationmedemblik.nl/public_html/weather2/wsMetarXml.php on line 94


ik in regel 94 even een # geplaatst om de website weer zichtbaar te krijgen maar de errors zijn er nog steeds.
Door Soulmaster
#63411
Update. fout gevonden. De metar is de fout. Ik heb in wsSettings de mymetar aangepast naar WD ipv metar en nu is deze fout verdwenen.
Door Soulmaster
#63412
Ik zie dat elke website die de leuven template gebruikt hier last van heeft. even in wsSettings dus je mymetar aanpassen een # bij metar en die van je weerstation weghalen. De XML is waarschijnlijk aangepast bij de metars.

Klusje voor de leuvenboys :)
Door wvdkuil
#63415
Script aangepast ga naar:
http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer-website-ontwikkeling-design-en-hosting/60910-storing-website-leuven-template#60919


Soulmaster schrijft:
Ik zie dat elke website die de leuven template gebruikt hier last van heeft. even in wsSettings dus je mymetar aanpassen een # bij metar en die van je weerstation weghalen. De XML is waarschijnlijk aangepast bij de metars.

Klusje voor de leuvenboys :)


Bedankt, ik kon dit forum als laatste doen.

Het is zeer vreemd dat bij wxforum als weather-watch niemand deze oplossing had bedacht.

Bedankt soulmaster namens mij :lol: en ook names alle gebruikers die hier ook op het forum hebben gekeken.

===
Niet iedere website heeft hier last van, wel bijna alle.

De reden van de storing is het wegvallen van een metar server. Ik weet nog niet waarom.
Zoek in de wssettings.php naar de regels:
Code: Selecteer alles
#---------------------------------------------------------------------------
# from which source do we get the current conditions. Select one, comment out the other
#------------------------------------------------------------------------- #####
#$SITE['curCondFrom']   = 'wd';      // if you are using WeatherDisplay AND have set WD correctly
$SITE['curCondFrom']   = 'yahoo';   // if you use Yahoo also for the forecast on the startpage no other forecast
#$SITE['curCondFrom']   = 'metar';   // default, mostly best choice

Zoals hierboven moeten ze er uit gaan zien als je nu fouten hebt.

Als je WD had gekozen is er niets aan de hand en kun je geen fouten hebben.
Zet voor de regel met metar een # op de eerste positie
Haal dat # weg van de eerste positie bij de regel met yahoo.

Sla de gewijzigde wsSettings.php op.

In bijna alle gevallen zijn de foutboodschappen weg.

MAAR de huidige weercondities op je startpagagina zijn nu die van Leuven.

Dus zoek naar
Code: Selecteer alles
#---------------------------------------------------------------------------
# Yahoo settings      Yahoo can be used for 1. the current conditions 2. forecast on mainpage and 3. a separate page with the forecast
#---------------------------------------------------------------------------
#
$SITE['yahooPage']   = 'yes';      // here you specify if you want a separate page
#   if you use yahoo to supply the current weather conditions you HAVE to set the other settings correctly
#   https://weather.yahoo.com find your city and copy the number, check for Leuven and you find 973505
$SITE['yaPlaceID']   = '973505';           // ##### 973505 = Leuven
Het gaat hier om de regel met de code van de stad. 973505 is goed genoeg om mee te begginen.
Zoek op de website
https://weather.yahoo.com/belgium/vlaams-brabant/leuven-973505/
naar je eigen stad of een stad in de buurt. Kopieer dan de stadcode naar de instelling in wsSettings.php

Groeten, Wim
Door Rinus
#63418
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Hoi Rinus,:)
Het groene bolletje (HWA) voor de website nog aanpassen!

Gr Hans


Oeps, helemaal vergeten Hans, ook dit is weer aagepast, Merci

Rinus.
Door wvdkuil
#63419
Niewe versie van weather2/wsMetarXml.php bijgevoegd.

Gebruikt andere metar server omdat de huidige http://weather.aero/ dit weekeinde op onderhoud staat.

1. maak voor de zekerheid een kopie van weather2/wsMetarXml.php
2. Unzip de bijlage bij deze post
3. Vervang het script op uw webserver.

=== Als u nu voor de eerste keer komt heeft u xml foutboodschappen:

Als de foutboodschappen er na het vervangen van het script nog zijn:
Net zoals alle andere informatie wordt de metar data in een cache opgeslagen. Dat is 900 secondes voor de metar.

Oplossing: www.uwwebsite.nl/index.php?p=10&force=metar
Voeg dus &force=metar toe aan de normale aanroep.
Daardoor wordt de cache overgeslagen en wordt een nieuwe versie van de metar opgehaald.

=== als u verandert bent naar Yahoo:

U kunt de setting
$SITE['curCondFrom'] = 'metar';
weer actief maken door het # ervoor weg te halen.


Ik zal het script (na de ontbijt koffie) aanpassen dat het zelf van de ene naar de andere xml provider switch als er 1 niet bereikbaar is.

Mijn excuses voor de foutboodschappen.
Die hadden NIET mogen komen.
Maar ik had delengte van de "404 page not found" niet aangepast.

Als voortaan de xml-sites niet bereikbaar zijn draait de template gewoon door, maar staat er bij de current condities boven de thermometer "unknown metar error"

Wim
Bijlagen
(4.4 KiB) 185 keer gedownload