Algemeen forum voor discussie over de website
Door Wietse
#2722
Oké bedankt WSL. De refresh tijd is geloof ik om de 10 minuten. Maar waarom staat er niet altijd een hoeveelheid graden, soms staan er maar 4 cijfers op de kaart en de andere keer 8 bijvoorbeeld?

Weet iemand waarom dit is?
Door Luc
#2723
Wietse schrijft:
Oké bedankt WSL. De refresh tijd is geloof ik om de 10 minuten. Maar waarom staat er niet altijd een hoeveelheid graden, soms staan er maar 4 cijfers op de kaart en de andere keer 8 bijvoorbeeld?

Weet iemand waarom dit is?
Refresh tijd is inderdaad iedere 10 minuten.

We hebben een aantal vaste punten op de kaart waar we de temperatuur plotten. We controleren of de temperatuur onder de tekst ook dezelfde kleur heeft. We willen niet dat de tekst over 2 kleurgebieden geplot wordt, want dat is onduidelijk. Mocht dit het geval zijn, dan gebruiken we een 'failoverpunt'. Zo hebben we voor alle punten ook 4 failover punten aangewezen. Mochten al deze 4 failover punten over 2 kleurgebieden liggen, dan wordt de temperatuur niet geplot. Daarom staan er soms (vooral nu de temperatuur snel stijgt en sommige weerstation minder vaak uploaden), minder temperaturen geplot.
Door Ronados
#2726
Eerste testjes zien er goed uit. Ik vraag mij echter al een tijdje af waarom de legenda steeds zo uitgebreid is. Er worden soms bijvoorbeeld 4 kleuren op de kaart gebruikt, maar in de legenda staat dan minstens het dubbele aan kleuren.
Door Eckie76
#2857
Hallo,

wat mij opvalt aan het temperatuurkaartje, is dat lage temperaturen met een fellere kleur worden aangegeven.

Is het niet handiger om het volgende te doen: Hoe kouder, des te donkerder de kleur, en hoe warmer des te lichter? Lijkt mij logischer.
En zijn de kleuren rood en blauw niet beter?

Dit is uiteraard een suggestie, en uitsluitend opbouwend bedoeld, want ik vind het een prachtig overzicht.

Groet Olaf
Door Luc
#2860
Een goede kleur overgang maken, is achteraf moeilijker gebleken dan het kaartje zelf. Het is moeilijk om tussen de -20 en + 40 graden kleuren te kiezen die logisch zijn bij de temperatuur en ook nog duidelijk verschillen per graad.

Ik heb gedacht aan een dynamische kleur array. Maar ik wil de kleuren voor iedere temperatuur toch hetzelfde houden, omdat ik ook een animatie wil maken van het temperatuur verloop van het laatste uur. (helaas heb ik hier nog geen tijd voor gehad).
Door Eckie76
#2862
Het voorbeeld wat ik bedoel is van www.wetteronline.de
Zie afbeeldingen.

Is dit mogelijk?

[img]http://www.meteoroerstreek.nl/kleurplaat.gif[/img]

[img]http://www.meteoroerstreek.nl/kleurkaart.gif[/img]

De dynamische loop is dan bij hen toch mogelijk.

Kijk maar of je het een aanvulling vindt.