Algemeen forum voor discussie over de website
Door SpeedyGJ
#2629
Klopt Appie.

Het park etc geeft toch meer invloed dan ik zelf had verwacht. Max gem windsnelheid van deze nacht bedroeg 39km/h kracht 6 dus, al was dit maar van korte duur. Terwijl zelfs in Leeuwarden en Lauwersoog een dikke 7 stond, moest ik het doen met maar 32km/h of lager. Max stoten van deze nacht bedroeg 94km/h op de officiële stations, maar ik moest het doen met 64km/h. Helaas maar meer kan ik er niet aan doen.

Als ik echt goed wil meten dan zal ik toe flink moeten investeren in een versterkte signaal die speciaal voor de VP2 beschrikbaar is, dan zou ik de windmeter op niet eens 10m op een weiland hoeven te plaatsen, hierdoor zou ik de richtingen: NO/O/ZO/Z/ZW/W/NW geen invloed hebben op bomen, echter enige stad effect bij richtingen uit het NW/N maar daar is ook alles mee gezegt. Maar goed, dit kan ik niet opbrengen, want voor zoiets moet ook een vergunning voor komen wat ook weer geld kost, daarnaast moet ik toestemming voor de mensen hebben die dit natuurlijk willen doen. Kortom, het is niet anders dan metingen die stuk lager liggen dan de officele stations.

Zoals Jorissynaeve al zei:
Het zijn metingen die in de stad worden gedaan en niet buitenom, daartegen zullen de temps wel goed zijn, ook in de zomer haal ik goeie resultaten. Af en toe zal ik met de windstoten wel goed zitten, dit voornamelijk in richtingen NW, voor de rest zal er veel effecten zijn van huizen en bomen, helaas niks aan te doen.
Door Appie
#2635
Hallo

Ik begrijp helemaal dat jullie weeramateurs zijn en ik heb
helemaal geen kritiek, want ik ben uiterst blij met deze site,
omdat ik een vaste bezoeker van allerlei weersites ben, maar
het viel me op dat de windmetingen aan de lage kant waren.
Natuurlijk zit je met bebouwing en dergelijke, daar ontkom je
gewoon niet aan en niet iedereen woont op de kale vlakte.
Ga toch vooral zo door met de site, want ik zal hem toch elke
dag zeker even raadplegen.
Leuk dat jullie even reageren op mijn opmerking......

Groet van Appie
Door SpeedyGJ
#2636
Blij om te horen dat je mijn site elke dag bezoekt. De history gegevens van de maand nov/dec zijn er nog niet ook de maand overzicht is nog niet aanwezig, hiervoor moet ik flink wat tijd in besteden.

Hopelijk dat ik met mijn verhuizing een goeie lokatie krijg, al denk ik dat het zelfs nog wat minder gaat worden dan wat ik nu heb, maar met geluk valt het mee ;) .

Om even weer ontopic te gaan:
De gegevens komt iig goed overeen, hier nog iemand die blij is dat deze website er is ;)
Door Eckie76
#2789
Ik volg deze discussie al geruime tijd en wil het volgende toevoegen:

Om een universele verzameling van winddata te krijgen, die de realiteit grotendeels weerspiegelt zou ik het volgende willen aanraden:

Elke deelnemer dient de variabele die aan hetweeractueel wordt gestuurd in km/h om te zetten.

Om de "actuele" windsnelheid aan te geven dient elke deelnemer een 10-minuten gemiddelde in te stellen. Dit is bij mijn weten met elke software mogelijk.

De tweede windvariabele is dan de maximale windstoot van de lopende dag.
Ook deze uiteraard in km/h.
Uitgaande van middernacht tot middernacht ( een ander punt van discussie hier) krijg je dan de meest realistische weergave.

Afgezien van het feit dat menigeen niet volgens norm de windmeter heeft geinstalleerd, krijg je alsnog een betrouwbaarder beeld als je deze stappen uitvoert.

Groet Olaf