Algemeen forum voor discussie over de website
Door tvg
#3165
Hallo

Regelmatig verschijnen er extremen die wat onwaarschijnlijk zijn zoals

Windtstoot van 246,2 km per uur,
Dauwpunt van -60 C of
Temperatuur -74,5 C

Is er wellicht een mogelijkheid om deze missers er uit te filteren??

Dat komt de betrouwbaarheid van deze geweldige website wel ten goede denk ik.

Groet
Theo
Door Luc
#3167
Hoi Theo,

Deze mogelijkheid is er zeker. Helaas is deze wel handmatig. Als een weerstation meerdere keren een 'misser' laat zien, dan sluit ik deze uit voor de extremen en kaartjes. Ik zie echter niet alle missers. Wat mij betreft kun je de missers (inclusief naam weerstation) in dit topic melden, dan kan ik ze monitoren en eventueel uitsluiten voor de extremen.

Luc
Door Waling
#3168
Ben het met Theo eens.
Hieronder een paar voorbeelden

Hoogste temp. 16.6 °C Maasbracht (22:37u)
Laagste temp. 0.0 °C Maasbracht (21:12u)
Maximale windstoot 246.2 km/uur Genemuiden (06:07u)

Laagste dauwpunt -60.0 °C Maasbracht (17:01u)
Door Wietse
#3169
Maasbracht heeft vaker van die gekke extremen, zeer storend vind ik. Gisteren ook al de hele dag.
Door Luc
#3170
Bedankt voor het melden. Ik heb het zelf inmiddels ook geconstateerd.

Ik heb Maasbracht (voorlopig) uitgesloten voor de extremen en voor de tempertuur-/wind kaartjes. Ik zal met de eigenaar contact opnemen.
Door keesweer
#3236
En een goede dag allemaal
Nog even een reactie op de extremen, ik zie nog vrij regelmatig extremen staan die nergens op slaan.
B.V. Westkapelle 26.8 graden (19-03)
of helaas niet genoteerd waar en wanneer maar er was een max. van 231mm regen gevallen.
Ik weet niet of het mogelijk is, of dat er grote bezwaren tegen zijn, maar zou het niet mogelijk zijn om de extremen niet te halen van echte maximum maar b.v. van de op een na hoogste waarde ik denk dat dit veel fouten er uit zou kunnen filteren.

Groetjes Kees
Door Eckie76
#3239
Beste Kees,

fouten blijven toch optreden, helaas is geen enkel weerstation 100 % foutvrij. Er kan altijd ergens een kink in de kabel zitten en schijnbaar gebeurt dat regelmatig.

Wat ik mij wel afvraag is, of deze mensen deze grove afwijkingen in hun eigen software wel corrigeren achteraf.

Verder vind ik het trouwens wel een vereiste dat iedereen 24 uur per dag online gaat.
Door Eckie76
#3240
In Roosendaal is het nu zelfs 13,3 graden, of staat er een loods in brand?