Algemeen forum voor discussie over de website
Door Zaferr
#3667
Goeienavond!

Het valt me op dat er nu op 5 weerstations na, iedereen offline is, heeft dit ook een reden? of ligt dit aan de website? met bepaalde software?

Gr. Zafer
Door schilper
#3671
Ja het mag duidelijk zijn dat er iets aan de hand is met de software of de server. Vermoed dat Luc met Pinksteren "even" weg is.

Harold
Door wthus
#3672
Lijkt me onwaarschijnlijk dat alle stations in Nederland op hetzelfde moment offline zijn gegaan ;) :silly:

Server zal wel vastlopen op een script ofzo. Site is ook erg langzaam. Geloof dat Luc op vakantie is.
Door Meteonoord
#3673
Hi collega's,

Sinds gisteravond probeer ik Luc al te bereiken zelfs per SMS maar hij reageerd totaal niet. Natuurlijk is Luc om hetgeen hij heeft bereikt te bewonderen maar als wij een gesprekspartner van een professionele organisatie willen zijn (MC) dan zullen wij dit soort crashes moeten vermijden.

Natuurlijk ook Luc heeft recht op zijn vrije dagen maar zorg dan dat er een backup persoon is die in noodgevallen kan optreden. Ook zou het raadzaam zijn in geval Luc vrij heeft dat hij dit meld zodat wij niet onnodige discussie krijgen over het waarom, wat etc. Zolang Luc zich niet meld lijkt het mij een zinloze discussie.

We hebben de storing vastgesteld, so be it.

Wel moet in de toekomst dit soort storingen worden voorkomen en dan bedoel ik dat er niemand bereikbaar is om op te treden.

Jammer maar helaas maar ik wens een ieder een vrolijk en een zonnig Pinksteren.

Met collegiale groet uit het zonnige noorden

Bert J. van Bergen
Door wthus
#3675
We zijn/waren geen discussie aan het voeren, het bericht van jouw roept eigenlijk op tot discussie.

Ik vind het helemaal geen probleem dat de site even niet functioneert zoals het zou moeten functioneren. Men kan ook gewoon uitwijken naar de weerstation sites op zich. Die zullen wel gewoon online zijn en hebben die ook nog eens wat hits op hun websites.

En om nou meteen een backup-man neer te gaan zetten voor zoiets dat misschien maar een paar keer per jaar zal optreden vind ik eigenlijk onzin. Als Luc terug is van vakantie zal hij het wel oplossen en zolang kunnen we best zonder de data.

Ook een ieder vast een fijn lang weekeind gewenst! B)
Door jorissynaeve
#3676
Toch wel handig als je alle gegevens samengevat ziet. Zeker bij deze hoge temperaturen :)

Maar ja, kan altijd iets mislopen dus maak ik er geen probleem van. Heb trouwens gelezen op weerwoord.be dat Luc dit in de loop van de dag gaat proberen oplossen door naar een internetcafé te gaan..
Door wslangerak
#3677
Zou je ook internet-terrasjes hebben met grote kouwe kletsen..? Dan kan-ie er beter zo één uitzoeken.

Is trouwens wel grappig dat Nieuwerkerk en Langerak nog steeds doorkomen!
Heeft dat grote Kerstpakket toch geholpen haha :P

Prettige dagen allemaal!
Door Roelof
#3680
Ik vraag me af of er meer mensen zijn die problemen hebben met ftp ik kan namelijk niet meer via ftp Inloggen en uploaden naar mijn site.Is dit mischien ook het probleem waar weeractueel mee zit??Ik heb het gevoel dat landelijk er een netwerk mee is gestopt.

Roelof (meteo-sleen)
Door jorissynaeve
#3683
Geen problemen hier maar heb dan ook wel een ftp van een gratis Amerikaanse webhost.
Door Ronados
#3687
Ik heb Luc vanochtend gecontacteerd over het probleem. Luc is echter op vakantie in het buitenland en kan daarom niet zo snel het problemen repareren. Namens Het Weer Actueel onze excuses hiervoor.

Het probleem lijkt inmiddels te zijn opgelost.

Ronados