Algemeen forum voor discussie over de website
Door jorissynaeve
#3743
Zou dit haalbaar zijn om een neerslagkaart te maken met een overzicht van de neerslag die er die dag gevallen is?
Met deze dagen waar op verschillende plaatsen veel neerslag gevallen is, kan dit soms wel interessant zijn.:)
Door wthus
#3744
Daar zijn ze geloof ik al druk over bezig geweest in andere topics. Is een lastig iets. Zelf zie ik het liefst een neerslagkaart van 20-20 uur terwijl anderen bijvoorbeeld weer van 24-24 uur. Daarbij zal ik niet eens mijn neerslaghoeveelheid van de digitale meter willen opnemen in die kaart. Wijkt vaak sterk af naar onderen in vergelijking met de veel betrouwbaardere hellman meter. Zal alleen maar een vertekening veroorzaken.
Door SpeedyGJ
#3745
Naast die tijdverschil heeft het ook nog te maken met de lokatie waar je woont. Vooral tijdens stormen wil het nogal eens afwijken.

\\\\\\\\regen.
huis..
.......regenmeter..

zodra je regenmeter ook maar 1 of 2 meter van je huis afstaat dan kun je het al gauw merken dat de meeste regen over de daken wordt geblazen om vervolgens 2 meter verder van de regenmeter af te dalen ;)
Door Wietse
#3746
Ach, dat maakt toch allemaal niet zoveel uit.
Het gaat erom dat we er plezier van hebben, en we hoeven geen professionals te zijn.
We blijven en zijn nog altijd amateurs, dus. Kom op ;).

Laat die kaart maar komen hoor.
Door wslangerak
#3747
Hoi Wietse,

Even iets heel anders: je moet ff in je profielinstellingen je website opnieuw invoeren, maar dan zonder http ervoor, dus alleen www.meteo-almelo.nl
Nu staat er twee keer http, kijk maar. En dan doet-ie het dus niet :(

Groetjes!

PS Geldt ook voor GJ trouwens
Door jorissynaeve
#3748
Wietse schrijft:
Ach, dat maakt toch allemaal niet zoveel uit.
Het gaat erom dat we er plezier van hebben, en we hoeven geen professionals te zijn.
We blijven en zijn nog altijd amateurs, dus. Kom op ;).

Laat die kaart maar komen hoor.


Inderdaad. Dan hebben we gewoon een gedacht van hoeveel neerslag gevallen is.
En als men dan toch begint over plaatselijk grote verschillen: wat dan met de windkaartjes? Meer dan de helft van de amateur-weerstations hier heeft een windmeter die niet correct kan opgesteld worden en dus wijken de waarden veel af van de werkelijke. En het windkaartje is toch al online?
Het kaartje zou gewoon een mooi overzicht geven van waar hoeveel neerslag gevallen is. In grote lijnen zal het kaartje toch wel kloppen hoor.
Door schilper
#3749
Ja ook ik vindt dat we amateurs zijn en moeten blijven.
Natuurlijk is er verschil tussen de een en de ander wat perfectie betreft.
Zelfs de profs zitten er wel eens naast. Ben jaren lang bezig geweest met het KNMI. Dan gaven ze zeer dichte mist op in de provincie Zeeland via de verkeersinformatie maar dan scheen de zon in de hele provincie. Hun weerstation staat in Vlissingen, bijna met z'n voeten in het water en juist daar zat het dan potdicht. Op deze site hebben we het altijd over gemiddelde. Doen dus die neerslag kaart.

Gr.Harold
Door keesweer
#3751
Ik denk dat een neerslagkaartje best een leuke aanvulling zou zijn, daar je dan toch wel een aardig overzicht krijgt te zien over nederland.
Wat ik ook wel jammer vindt is dat er bij de pagina
"actueel weer in nederland" geen neerslag gegevens zijn opgenomen is dat niet mogelijk of heeft het een bepaalde reden.
Bij de extremen staat de neerslag wel aangegeven.

Groetjes Kees.
Door keesweer
#3752
Sorry ik was met een ander programma bezig, De neerslag staat hier natuurlijk wel aangegeven. STOM, STOM,STOM.
Door Luc
#4081
jorissynaeve schrijft:
Zou dit haalbaar zijn om een neerslagkaart te maken met een overzicht van de neerslag die er die dag gevallen is?
Met deze dagen waar op verschillende plaatsen veel neerslag gevallen is, kan dit soms wel interessant zijn.:)

Hoi Joris, ik ben druk bezig om bruikbare data te krijgen om het neerslag kaartje te kunnen maken. Maar daarvoor moet ik eerst alles terug rekenen naar een dag die loopt van 18:00 UTC tot 18:00 UTC. Ik daarvoor een oplossing gevonden, maar deze moet nog geprogrammeerd worden.

Zie ook http://www.hetweeractueel.nl/forum/software/5-dag-instellingen-weer-software