Algemeen forum voor discussie over de website
Door tvg
#4171
Hallo Luc

In de lijst met weerstations staan een aantal stations met de mededeling
"weerstation tijdelijk buiten gebruik". De meeste hiervan gaan al aardig naar de 1000 uren toe en een paar zelfs ver daarboven.
Wat is het nut hiervan?
We zijn allemaal wel eens een paar uurtje of een dagje offline maar proberen dat zo snel mogelijk te herstellen.
Het werkt ook nadelig voor de stations die wel zoveel mogelijk online zijn zoals in mijn geval, Alkmaar west, staat het witte stipje op de kaart van Nederland onder station Alkmaar, dus als iemand daarop klikt krijgen ze een staion die bijna 1000 uur offline is.
Wellicht moet er bij overschrijding van een bepaald aantal uren offline (bv 100) geinformeerd worden wat de reden is en eventueel verwijderen uit de lijst.
Dit komt m.i. de duidelijkheid en de juistheid van het aantal actieve weerstations ten goede.

Groet

Theo
Door Luc
#4173
Hoi Theo,

Ik ben het met jouw eens. Na 200 uur komt er een melding dat het weerstation tijdelijk offline is. Ik heb het idee om een automatisch bericht (email) te sturen naar de beheerder/eigenaar van het weerstation. Hierin wil ik dan vragen om een reden voor de lange tijd dat er geen upload is.

Helaas heb ik nog geen tijd gehad/gemaakt om dit daadwerkelijk te programmeren. Ik vind/vond andere uitbreidingen belangrijker. Met het toenemen van het aantal deelnemers, wordt de kans op 'uitvallers' echter ook groter.

Verder heb ik ook het idee om op de overzichten per land of provincie een keuze te maken om weerstations met oude data, niet te laten zien. Ook hier geldt weer het 'probleem' vrije tijd.

Ik zal daarom de eigenaren gaan vragen naar de status. Ik zal dat echter wel handmatig gaan doen (weer een extra klusje :( ).

Weeramateurs die niet meer willen uploaden zal ik verwijderen.
Door hansmiv
#4194
Neem bijvoorbeeld Station Hillegom, geen updates meer sinds 24 april 2008. Vreemd genoeg, want het station heeft een eigen website waarop wel gewoon actuele gegevens worden getoond.
Door SpeedyGJ
#4211
Er kunnen paar redenen zijn.

1: Ze willen hun gegevens hier niet meer publiceren.
2: Hun Windows opnieuw opgezet en vergeten dit weer aan werking te stellen.


Enige optie is dus: De beheerders op de hoogte te houden en idd vragen wat de reden hiervan is.
Zelf erger is me er soms wel eens aan aangezien ik vaak de windgegevens aflees (dus op volgorde) :)
Door Wietse
#4214
Weerstation Alkmaar en Hillegom zijn gestopt met oploaden wegens Meteo Consult.
Mijn station Almelo is offline wegens omdat de laptop een stopfout gaf, hij is echter gemaakt, dus de gegevens komen straks online.

Deze fout is echter ook te zien op mijn site, maar ik kan het helaas niet vermelden op hetweeractueel.nl. Als dat nou eens kon, hadden we misschien wat redenen waarom een station niet upload.
Door Luc
#4219
Wietse schrijft:
Weerstation Alkmaar en Hillegom zijn gestopt met oploaden wegens Meteo Consult.

Dit is mij nog onbekend. Zou zonde zijn, omdat www.hetweeractueel.nl gegarandeerd geen gegevens gaat doorsturen van weerstations die dat niet willen.

Mijn station Almelo is offline wegens omdat de laptop een stopfout gaf, hij is echter gemaakt, dus de gegevens komen straks online.

Deze fout is echter ook te zien op mijn site, maar ik kan het helaas niet vermelden op hetweeractueel.nl. Als dat nou eens kon, hadden we misschien wat redenen waarom een station niet upload.

Goed idee om de weeramateur een melding te laten weergeven op een of andere manier. Als er iemand een idee heeft hoe of waar, dan wil ik dit wel verder uitwerken.
Door Zaferr
#4226
Goeienavond!

Ik, weerstation Alkmaar, heb mij gegevens weer online gezet,
De eerste reden was vanwege de vaagheid van het Meteo Consult gebeuren..
ten tweede, (mijn pc doet enorm vaag) en doordat ik de upload van het weeractueel stopzette, draaide het als een zonnetje, tja, kan ook aan mij liggen misschien.. nouja ik draai hem een weekje om te zien hoe het verder gaat.. vanaf deze kant, mijn verhaal..

Groetjes Zafer