Algemeen forum voor discussie over de website
Door Snarf2000
#38222
SpeedyGJ schrijft:
Dat is wel een goed idee, goeie kleur zou rood zijn :)


Smaken verschillen, maar rood valt wel erg op zodat de nadruk daarop gelegd wordt.
Persoonlijk zou ik voor de kleur kiezen die ook bij "offline weerstations" wordt gebruikt.

Zoiets als:
Dongjum B 15.9 °C 35.4 mm 14.6 km/u 3 bft Z
Dongjum B 15.9 °C 35.4 mm 14.6 km/u 3 bft Z

Je ziet de data dan wel, maar de nadruk blijft in dit geval op de zwart gedrukte data.

Frans
Door SpeedyGJ
#38226
Hmmz ik zou dan niet dezelfde kleur gaan doen als de offline station, mocht je alle 3 blokkade hebben dan lijkt het net of het station offline is. Een wat donkere kleur zou wel wat zijn :)
Door Snarf2000
#38233
Nu kunnen we discussieren over een kleurtje GJ, maar,....
deze regels zijn helemaal grijs.
Indien een weerstation offline is staat er ook duidelijk achter:

weerstation tijdelijk buiten gebruik

Stationsnaam S 20.7 °C 0.0 mm 0.0 km/u 0 bft O * weerstation tijdelijk buiten gebruik.
of:
Stationsnaam S 14.6 °C 8.2 mm 12.9 km/u 3 bft Z * gegevens meer dan 9 uur oud

Indien er incorrecte data is, is ALLEEN die waarde grijs.
bijvoorbeeld:
StationsnaamS 14.6 °C 8.2 mm 12.9 km/u 3 bft Z * gegevens meer dan 9 uur oud

Dit duid dan aan dat er iets mis is met de data, maar het springt er niet uit.

Frans
Door wsMaurik
#38240
Duidelijk verhaal Luc.

Inderdaad is met het groeiende aantal stations moeilijk om eea in goede banen te leiden. De waarschuwingen bij 'afwijkende data' vind ik een heel goed ding, zo wordt je zelf soms op de fouten gewezen.

Als vermelding denk ik dat de lichte grijze kleur met opmerking 'afwijkende data' een duidelijke verklaring is. Een rode kleur is toch ietwat te, iedereen ziet automagisch de rode stations en dus de verkeerde waardes.
Door alex1972
#38260
Luc schrijft:
meteozwolleschrijft:
In je reactie staat een boel zeer relevante informatie (ook voor de toekomst)
is er een handboek/pagina waarin we dit kunnen borgen ?
een topic op het forum lijkt me niet de juiste plek tenzij het onderdeel een speciale plek krijgt.
Ik zal een 'sticky' maken van dit topic.

hanszzz schrijft:
Dat word nog een hele klus Luc.

Als je eigen weerhut hebt is er nog verschil in actief of passieve hut

Hoe moet ik dat zien is een afgeschermde weerhut voldoende?

grt Hans
Het gaat erom dat een temperatuursensor afgeschermd moet zijn. Het maakt daarbij niet uit of dit actief of passief is. Een niet afgeschermde sensor die in de zon hangt, geeft veel te hoge waardes. Ik denk dat iedereen dat kan beamen. Ik mijn optiek is de sensor afschermen d.m.v. een weerhut, het minste wat je als weeramateur moet doen, om correcte data te registreren.

Ter info: met een actieve weerhut, heb je vooral bij windstil weer betere metingen, omdat er steeds verse lucht wordt aangezogen. Daardoor wordt de lucht in de weerhut niet opgewarmd door de zon op behuizing.

Gr,
Luc


Iedereen zo'n hutje kopen?

http://www.weerstationkopen.nl/7714-rad ... ts_id/1516
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9