Algemeen forum voor discussie over de website
Door teesee64
#70505
pb2rdf schrijft:
Ik schaar me niet achter Jeroen.
HWA is een hobby van Luc, geen professionele organisatie, laat staan bedrijf.

Kritisch zijn is altijd goed.
Kritiek hebben omdat je meent rechten te hebben bij HWA, nee.

Je begint ergens aan, en na verloop van tijd kan je leven anders gaan lopen.
En dus ook de tijd die je ergens aan kunt besteden.

Ik begrijp wat je bedoeld, maar het opzetten en draaiende houden van een website als HWA waarbij mensen afhankelijk zijn van jou, is een verantwoording die je zult moeten dragen. Als je dat om wat voor reden dan ook niet meer kan of wil, heb je nog steeds de verantwoording naar de leden toe om een oplossing te bieden of desnoods de stekker eruit te trekken.

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo netjes om niets te laten horen, om de moderatoren die hun stinkende best doen om het forum draaiende te houden met de beperkte middelen die ze hebben, met de gebakken peren te laten zitten en leden van HWA die je nodig hebben te negeren.

Jammer want het was ooit een mooi gebeuren hier, maar het enige wat nog wat te betekenen heeft zijn de moderators en de deelnemende weerstations die hun data ter beschikking stellen. Als dat ook wegvalt is HWA een dood omhulsel van wat ooit iets heel moois was.

jammer, want er is genoeg motivatie onder de leden en moderatoren om HWA te laten bloeien in plaats van te laten bloeden..........

Groet,
Theo
Door tjabine
#70506
Ook ik erger me al lange tijd aan het feit dat mensen maar moeten wachten op hun aanmelding.
Heb dit al meerdere malen aangegeven.

Als ik moderator zou zijn had ik al lang gezegd de groeten Luc!
Hoe kun je als moderator hier nog functioneren als er geen contact mogelijk is met de beheerder.

Ziekte? kan, maar dan nog zijn er mogelijkheden genoeg om dat even te laten weten hier / of via de mail.

Hadden we na een lange periode weer eens sneeuw, iedereen de liniaal / sneeuwhoogte meter geprepareerd.
Hoogte doorgegeven, blijft het plaatje onbewerkt op 2013 staan Pfff

Ook is dit een erg slechte reclame voor zijn bedrijf, kan me voorstellen dat mensen hier even een kijkje komen nemen voordat ze met hem in zee willen gaan.

Laat wat van je horen of trek gewoon die stekker eruit! weten we meteen waar we aan toe zijn.

Ron.
Door jeroenzwart
#70507
teesee64 schrijft:
pb2rdf schrijft:
Ik schaar me niet achter Jeroen.
HWA is een hobby van Luc, geen professionele organisatie, laat staan bedrijf.

Kritisch zijn is altijd goed.
Kritiek hebben omdat je meent rechten te hebben bij HWA, nee.

Je begint ergens aan, en na verloop van tijd kan je leven anders gaan lopen.
En dus ook de tijd die je ergens aan kunt besteden.

Ik begrijp wat je bedoeld, maar het opzetten en draaiende houden van een website als HWA waarbij mensen afhankelijk zijn van jou, is een verantwoording die je zult moeten dragen. Als je dat om wat voor reden dan ook niet meer kan of wil, heb je nog steeds de verantwoording naar de leden toe om een oplossing te bieden of desnoods de stekker eruit te trekken.

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo netjes om niets te laten horen, om de moderatoren die hun stinkende best doen om het forum draaiende te houden met de beperkte middelen die ze hebben, met de gebakken peren te laten zitten en leden van HWA die je nodig hebben te negeren.

Jammer want het was ooit een mooi gebeuren hier, maar het enige wat nog wat te betekenen heeft zijn de moderators en de deelnemende weerstations die hun data ter beschikking stellen. Als dat ook wegvalt is HWA een dood omhulsel van wat ooit iets heel moois was.

jammer, want er is genoeg motivatie onder de leden en moderatoren om HWA te laten bloeien in plaats van te laten bloeden..........

Groet,
Theo


Theo,

Helemaal mee eens! Je verwoord precies zoals ik er ook over denk. HetWeerActueel is wellicht begonnen als hobby voor Luc. Maar door het succes dat het 10 jaar geleden had (ja dat jubileum is ook geruisloos voorbij gegaan!) is dat veel meer dan een hobby geworden. De oprichter heeft daardoor de plicht en de verantwoordelijkheid om de diverse partijen die hun medewerking verlenen of er van afhankelijk zijn (zoals adverteerders) te informeren over de gang van zaken. En ja, er kan sprake zijn van vervelende privéomstandigheden. Als dat het geval is vind ik dat erg vervelend voor Luc, maar dat ontneemt hem niet de verantwoordelijkheid ten aanzien van de site. Zoals ik zelf al heb aangegeven en door vele anderen, kan hij vragen andere mensen in te schakelen. Niet alleen om zijn taken over te nemen, maar ook om informatie te geven over de gang van zaken.

Ik heb dit topic gestart in de hoop dat Luc ook zal reageren. Ik vind echter dat we hier een termijn aan moeten koppelen. Immers diverse keren is daar in topics over gesproken (vanaf meer dan een jaar geleden) en wat tot op heden geen reacties heeft opgeleverd van de kant van Luc. Ik wil in ieder geval iedereen hartelijk danken voor de reacties (zowel positief als negatief), aangezien ik hoop dat we hiermee het tij nog kunnen keren.

Groet, Jeroen
Door Reinhardsweersite
#70508
Helaas ook eens met de topic. Ik ben nu verhuisd en moet alle gegevens opnieuw versturen. Wacht nu al ruim een maand op antwoord. Voorheen werd ik weleens geholpen door een moderator. Ik begrijp dat zij mij ook niet verder kunnen helpen. Even een vraag: mijn apparatuur is nu ruim 44 dagen niet operationeel geweest i.v.m verhuizing. Ik wilde het console weer opstarten door deze te voorzien van stroom, echter geeft geen reactie. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Dank alvast voor het meedenken en hoop dat iemand mijn gegevens t.z.t. kan overzetten.:)

Vriendelijke groet,
Reinhard Zinger
www.meteopijnacker.nl
Door pb2rdf
#70517
teesee64 schrijft:

Ik begrijp wat je bedoeld, maar het opzetten en draaiende houden van een website als HWA waarbij mensen afhankelijk zijn van jou, is een verantwoording die je zult moeten dragen. Als je dat om wat voor reden dan ook niet meer kan of wil, heb je nog steeds de verantwoording naar de leden toe om een oplossing te bieden of desnoods de stekker eruit te trekken.

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo netjes om niets te laten horen, om de moderatoren die hun stinkende best doen om het forum draaiende te houden met de beperkte middelen die ze hebben, met de gebakken peren te laten zitten en leden van HWA die je nodig hebben te negeren.

Jammer want het was ooit een mooi gebeuren hier, maar het enige wat nog wat te betekenen heeft zijn de moderators en de deelnemende weerstations die hun data ter beschikking stellen. Als dat ook wegvalt is HWA een dood omhulsel van wat ooit iets heel moois was.

jammer, want er is genoeg motivatie onder de leden en moderatoren om HWA te laten bloeien in plaats van te laten bloeden..........

Groet,
Theo

Beste Theo,
Zou dan wel willen weten wat de afhankelijkheid is.
En wie zijn er afhankelijk van HWA ?

Groet, Peter
Door teesee64
#70518
Hallo Peter,

Beetje domme vraag imo. Maar goed.

Luc heeft gelukkig een uitgebreid antwoord gegeven. Lijkt mij voldoende.

Groet,
Theo
Door pb2rdf
#70528
teesee64 schrijft:
Hallo Peter,

Beetje domme vraag imo. Maar goed.

Luc heeft gelukkig een uitgebreid antwoord gegeven. Lijkt mij voldoende.

Groet,
Theo


Beste Theo,
Ooit zei iemand dat domme vragen niet bestaan, domme antwoorden wel.:)
Mijn mening is dat je van HWA geen afhankelijkheid kan en mag verwachten.
Dat is een website ontstaan vanuit liefhebberij.

Als jij van mening bent dat je afhankelijk bent van HWA, dan ben je volgens mij verkeerd bezig met je weerhobby.

Geen antwoord geven op mijn vraag vind ik niet direkt netjes.

Groet, Peter
Door tjabine
#71464
Toch maar weer even reageren.
Luc heeft bijna 5 maanden geleden gereageerd.
Verbetering heb ik nog niet kunnen waarnemen.
Er zijn nog diverse mensen die wachten op aanmelding.
En iemand die al 14 maanden wacht op een verhuizing.
Hydronet is weer aan geslingerd in het forum.
En dan lees je daar ook weer dat er niets gebeurd.
Wanneer komt de verbetering dan?
Door lammertsm
#71465
tjabine schrijft:
Toch maar weer even reageren.
Luc heeft bijna 5 maanden geleden gereageerd.
Verbetering heb ik nog niet kunnen waarnemen.
Er zijn nog diverse mensen die wachten op aanmelding.
En iemand die al 14 maanden wacht op een verhuizing.
Hydronet is weer aan geslingerd in het forum.
En dan lees je daar ook weer dat er niets gebeurd.
Wanneer komt de verbetering dan?


Eens, informeren doet wonderen.