Algemeen forum voor discussie over de website
#75178
Regel 600, 646, 776 en 786 heb ik style item font-family: verdana toegevoegd

Area code is rond regel 600, anders even in je browser eea inspecteren met je browser hulpmiddelen en uitschakelen om te testen
#75195
WeerstationGraveNL schreef: 21 jan 2024, 13:45 Hoi Tjeerd, zou je jouw get.meteoalarm.warning.inc.php bestand kunnen delen?
Dan hoeven we alleen maar de NL013 in te voeren.

En weet je toevallig ook hoe ik de tekst linksboven weg kan krijgen?
Die is een beetje dubbelop en ik heb niet zo veel horizontale ruimte :)
Hoi Peter, Tjeerd, zouden jullie het stukje code willen delen wat jullie toepassen?
ik heb er al avonden aan gespendeerd om e.e.a. middels een iframe aanroep op mijn website te krijgen, maar het gaat me niet lukken, wordt er moedeloos van.
Ik zie dat jullie het al voor elkaar hebben om de get.meteoalarm.warning.inc.php in jullie website aan te roepen.
Aangezien mijn kennis van website bouwen minimaal is, hoop ik toch dat met behulp van jullie gaat lukken :D
(ik heb ondertussen de folder "Meteoalarm-warning" met inhoud en instellingen kunnen installeren op de site).
Nu nog het stukje code om een iframe te kunnen aanroepen.

Alvast bedankt,
#75196
Oh sorry Remie, ik zie nu pas je bericht.
Ik gebruik een plugin in Wordpress om een externe pagina (dus niet uit Wordpress zelf) te kunnen laten zien.
Wil je een iframe gebruiken, dan moet je die laten verwijzen naar meteoalarm-details.html

Dus het zal er dan ongeveer als volgt uit zien:
Code: Selecteer alles
<iframe src="https://www.jouwwebsite.nl/meteoalarm/meteoalarm-details.html" width="100%" height="120" title="Meteoalarm"></iframe>

/edit: ik dacht dat je jouw bericht dagen geleden had gepost, maar het valt mee :)
#75197
Ik ben er ook mee bezig maar mij lukt het nog niet.

Krijg deze foutmelding:
Code: Selecteer alles
get-meteoalarm-warning-inc.php - V3.16 - 08-Mar-2023

Configuration needed:
The EMMA_ID(s) are not specified in Settings.php $SITE['EUwarnings'] entry.
Use the meteoalarm map to locate the EMMA_ID for your area, and put it in the Settings.php $SITE['EUwarnings'] entry.
You may use more than one EMMA_ID if you like. Just separate them with a comma (,) like

$SITE['EUwarnings'] = 'DK002,DK004,DK005';

You may use more than one country's EMMA_ID, but be aware that each country specified will increase the delay in page loading due to data access.

You must also include in Settings.php:

$SITE['useMeteoalarm'] = true;

to activate the displays in both wxindex.php and wxadvisory.php.
Maar ik kan Settings.php helemaal niet vinden???
Regel 73 # $SITE['useMeteoalarm'] = true;
Regel 94 #$alarm_area = 'NL012';

Wat doe ik fout???
De html pagina's zijn ook aangemaakt...

https://weerstationafferden.nl/meteoalarm/

Ik gebruik ook deze url:
Code: Selecteer alles
 <iframe src="https://www.weerstationafferden.nl/meteoalarm/meteoalarm-details.html" width="100%" height="120" title="Meteoalarm"></iframe>
#75199
Je krijgt die foutmelding (tip) omdat je nog een hashtag voor de regel hebt staan:
#$alarm_area = 'NL012'; # leave unset-- the $SITE['EUwarnings'] will configure it.

Haal die weg en daarna zou het moeten werken (er van uitgaande dat je een cronjob hebt werken om het getbestand regelmatig te openen).

De settings.php heb je niet nodig als je dit als standalone wil gebruiken.
Dat kun je negeren dan.
#75200
Trouwens, als je bezig bent om dit in te richten, dan is het nuttig om de cache max age (leeftijd) tijdelijk op 10 te zetten, aangezien bij het laden van de get-pagina de meteoalarm-details.html pagina pas na 5 of meer minuten ververst wordt en dan zie je niet wat je zojuist veranderd hebt.
Code: Selecteer alles
 #$cache_max_age  = 10;
Alles goed ingesteld, dan zet je hem weer terug op het oude aantal.
#75202
Via https://weerstationafferden.nl/meteoala ... tails.html lukt het wel
en via een iframe https://weerstationafferden.nl/meteoalarm/ blijft die de foutmelding geven.

Maar hoe kun je een cronjob aanmaken in Wordpress???
#75203
Je moet een index.php pagina aanmaken in de meteoalarm folder met onderstaande code
Code: Selecteer alles
 <?php
    include_once("get-meteoalarm-warning-inc.php");
        # for details use:
        if(file_exists($warn_details)) { readfile($warn_details); }
        # for summary use:
        #if(file_exists($warn_summary)) { readfile($warn_summary); }
        
 ?>
Als je die pagina oproept via de browser, dan duurt het even, maar daarna laat hij de banner zien.

Wil je de banner via een iframe laten zien, dan kun je die index-pagina laten laden, maar dan duurt het iedere keer zoveel tijd voordat hij de banner laat zien.

Daarom moet je de banner ook via de meteoalarm-details.html pagina laten zien en om die steeds te laten verversen (automatisch) is het nodig dat je een cronjob gebruikt, die om de zoveel tijd de get-meteoalarm-warning-inc.php oproept, waarna de meteoalarm-details.html pagina automatisch wordt vernieuwd. Tussen de gekozen intervaltijd van de cronjob blijft die detailspagina ongewijzigd en die kun je dan redelijk snel laten zien via jouw iframe. Dan hoeft dat lange laadproces niet iedere keer herhaald te worden.

Je moet bij je hoster navragen hoe je een cronjob instelt op jouw server.
Bij mijn hoster kan ik heel eenvoudig een cronjob instellen, die vervolgens om de 30 of 60 minuten het get-bestand oproept (waarna de detailspagina automatisch wordt ververst).

Denk er aan dat je niet per ongeluk de intervaltijd van de cronjob op bijv. 1 minuut instelt. Dat is nergens voor nodig en bovendien wordt deze actie (cronjob openen, getbestand oproepen, detailspagina vernieuwen) dan wel 1440 keer per dag gedaan, tegen 48 keer per dag als je hem op 30 minuten instelt. Ik heb hem zelf op 1 uur ingesteld en dat werkt (vooralsnog) prima.
#75204
Aanroepen van het script get-meteoalarm-warning-inc.php via een cron job resulteerde bij mij in eerste instantie dat de iconen van de waarschuwing niet werden weergegeven, ik kreeg dan een zwarte gevarendriehoek met een uitroepteken erin, het standaard icoon als de juiste niet gevonden kan worden
Dit kwam omdat het script includes gebruikt, om dit op te lossen dient eerst naar de juiste directory gegaan te worden waarin het meteoalarm script zich bevindt
Dan php aanroepen en php script aangeven
Bij mij ziet de cron opdracht er dan zo uit:

cd ${HOME}/domains/jouwdomein.nl/public_html/meteoalarm/; /usr/local/bin/php -q get-meteoalarm-warning-inc.php

Ik gebruik geen index.php pagina in mijn meteoalarm map

Voor testen van scripts gebruik ik een localhost server via XAMPP, dat werkt wat sneller en is veiliger bij fouten
#75205
Ik heb nu onderstaande code in een indexMeteoalarm_new2.php test-pagina gezet:

</tr>
<tr>
<td><?php
#########################
#START Meteo Alarm banner
include_once("get-meteoalarm-warning-inc.php");
# for details use:
if(file_exists($warn_details)) { readfile($warn_details); }
# for summary use:
#if(file_exists($warn_summary)) { readfile($warn_summary); }
<iframe src="https://www.wxhoogeloon.nl/Meteoalarm-w ... tails.html" width="100%" height="120" title="Meteoalarm"></iframe>
#EINDE Meteo Alarm banner
#########################
?>
</td>
</tr>
</table></td>

In mijn editor krijg ik dan meteen de melding:
"There is a syntax error on line 1066. Code hintings my not work until you fix this error." (regel 1066 = de regel met de iframe code)

Als ik nu de file upload en probeer te openen op mijn site krijg ik geen indexMeteoalarm_new2.php test-pagina te zien maar:

Deze pagina werkt niet
<<websitenaam>> kan dit verzoek momenteel niet verwerken.
HTTP ERROR 500

Als ik de regel met code: <iframe src="https://www.wxhoogeloon.nl/Meteoalarm-w ... tails.html" width="100%" height="120" title="Meteoalarm"></iframe> verwijder, is de pagina wel gewoon goed zichtbaar.

Iemand enig idee?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8