Algemeen forum voor discussie over de website
#75069
Toulon7559 schreef: 06 nov 2023, 13:52 Het wegvallen van die KNMI-feeds vreet overal door:
het weerbericht op de HWA-homepage blijft nu ook hangen op de laatst geldige uitlezing, met een vermelding van storm Ciaran.
Is aan Luc gemeld voor nemen van corrigerende maatregelen.
Inmiddels haal ik de korte samenvatting voor HWA nu van de json feed van buienradar. Dus er staat weer een (verkort) actueel weerbericht op de homepage.

Gr,
Luc
#75111
Het gebruiken van de API van weerlive is niet een succes gebleken, de waarschuwingen waren meestal landelijk van aard en niet zoals ik graag wil, provinciaal.
Dus als er een waarschuwing voor bijvoorbeeld het zuiden van het land gold, dan was deze ook te zien in mijn banner terwijl ik toch echt als locatie Leeuwarden had opgegeven.
Ook de kleur van de waarschuwing was niet rechtstreeks uit de API te halen
KNMI kom ik niet uit
Dus ik gebruik nu meteoalarm.org als data feed, via het eerder genoemde script in deze thread van de Saratoga template
Jammer dat de RSS feeds niet terugkomen
#75125
Tjeerd,

Was dit het php-script van Saratoga_Ken waaraan je refereerde in dit bericht?
Met correcte Nederlandse identifiers zou dat moet werken.

Of bedoelde je iets anders?
#75129
Ja dat is het script welke ik nu gebruik, met de EMMA ID van mijn regio (NL017)
Ik heb deze van de site van Kent True gedownload, maar deze van Github is hetzelfde
En dit werkt in ieder geval
Het script creëert een een html pagina welke ik als banner met iframe op mijn site toon
#75169
@TJ:

Mijn weergave toont de taalkeuze en info-knop.
Die ontbreken op jouw 'banners'.
Heb je die zelf aangepast om die niet te tonen en zo ja hoe/waar?
Bovendien is jouw hele banner groen/geel/oranje/rood (al naar gelang weersituatie) en bij mij zie je een wit vlak in het groen/geel/oranje/rood.
Hoor graag of en zo ja hoe je e.e.a. aangepast hebt!?

Alvast bedankt.
#75171
T.J. schreef: 30 dec 2023, 22:49 Ja dat is het script welke ik nu gebruik, met de EMMA ID van mijn regio (NL017)
Ik heb deze van de site van Kent True gedownload, maar deze van Github is hetzelfde
En dit werkt in ieder geval
Het script creëert een een html pagina welke ik als banner met iframe op mijn site toon
Ik volg deze posting met grote belangstelling. Heb de file's gedownload, maar kan niet precies terug vinden in welke file ik het EMMA ID moet plaatsen (Noord-Brabant = NL013).
Ik neem aan dat ik niets anders nodig heb dan de file's in folder "Meteoalarm-warning-main/":
-> get-meteoalarm-warning-inc.php
-> meteoalarm-codenames.json
-> meteoalarm-geocode-aliases.php
en alle file's in subfolder: "Meteoalarm-warning-main/ajax-images/"
Ik wil die banner gebruiken als een stand-a-lone banner op mijn index.php pagina.
#75172
Je hebt geen extra bestanden nodig, er worden wel extra bestanden aangemaakt na aanroepen van get-meteoalarm-warning-inc.php
In het script get-meteoalarm-warning-inc.php geef je je EMMA ID, tijdzone etc. op onder kopje local default settings vanaf regel 93
Als het script wordt aangeroepen zal er een html pagina meteoalarm-details.html aangemaakt worden in dezelfde folder als waar je de scripts in hebt staan
Ik gebruik een cron job om het script aan te roepen en om zo een recente versie van de html pagina te kunnen tonen in een iframe als banner op mijn site

Om de weergave te veranderen naar een uniforme banner moet de html output van het script worden aangepast
#75177
Hoi Tjeerd, zou je jouw get.meteoalarm.warning.inc.php bestand kunnen delen?
Dan hoeven we alleen maar de NL013 in te voeren.

En weet je toevallig ook hoe ik de tekst linksboven weg kan krijgen?
Die is een beetje dubbelop en ik heb niet zo veel horizontale ruimte :)
Laatst gewijzigd door WeerstationGraveNL op 22 jan 2024, 12:06, 2 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8