Algemeen forum voor discussie over de website
Door P.Maessen
#75013
Hallo Toulon

Waarom blijven bij mij PB berichten in postvak uit staan en niet naar verzonden berichten?
Is dit een instelling in het forum?
Een test PB van me zelf naar me zelf lukt wel

Mvgr Peter
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#75014
Een vers aangemaakt PB wordt bij aanklikken van 'Verstuur' door de Verzender in zijn 'PostvakUit' gezet.
Tegelijk krijgt de Geadresseerde een seintje in de vorm van rode markering bij het 'belletje' bovenin zijn HWA-webpagina,
en ook een bericht in zijn e-mail dat er een PB is (als dat zo is ingesteld!!!!!!)
De rode markering bij het 'belletje' is alleen te zien als de Geadresseerde heeft ingelogd,
NIET als de Geadresseerde alleen maar op de HWA-website kijkt zonder inloggen!
Dat emailbericht uiteraard alleen als het e-mailadres van de Geadresseerde correct is in de HWA-database.
Daarom iedere keer weer de dringende vraag om regelmatig in te loggen en om je contactgegevens up-to-date te houden!

Leest de Geadresseerde na inloggen op de HWA-website het PB door aanklikken en openen van het bericht,
dan pas verhuist het PB voor de Verzender naar postvak 'Verzonden'.
Je kunt als Verzender op die manier zien of de Geadresseerde het bericht wel of niet heeft opgepikt.
Is bij veel forums een gebruikelijke methode voor statusbehandeling van PBs.

Blijft een bericht dus in ‘PostvakUit’ staan, dan moet de Geadresseerde nog actie nemen,
maar van Verzender-kant geen enkele manier om op te porren om in te loggen en om PB te gaan lezen ……
Een bericht in het ‘PostvakUit’ kun je trouwens als Verzender nog aanpassen, en daarna terugzetten door opnieuw ‘Verstuur’ aanklikken.

NB. Een looptest waarbij je een PB naar jezelf stuurt, zal altijd lukken:
omdat je online bent op het ogenblik van maken en verzenden van het bericht, gaat zo’n bericht direct naar je vak ‘Verzonden'.