Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door Eckie76
#15828
Hallo Luc,

We hebben een probleem met het uploaden naar 2 servers van de openweerdata.txt.

Een collega van mij heeft een eigen website, waarnaar hij uploadt, en met een tweede ftp-account uploadt hij gegevens naar onze websites.
Aangezien we allebei met WS Win werken en uploaden naar HWA, wordt dus de openweerdata.txt ---> hetweeractueel.html 2 maal geupload bij mijn collega.

Hierdoor worden volgens mij problemen veroorzaakt bij hem, want de data worden niet goed ververst.

Is het soms zo, dat het niet mogelijk is om "hetweeractueel.html" naar 2 verschillende servers te sturen? Zoja, dan is dat erg vervelend en zou er eigenlijk iets veranderd moeten worden.

Groet Olaf
Door Eckie76
#15885
Gisteren heb ik iets heel vreemds ontdekt.

Als ik met WS Win werk, en ik laat vanuit de HTML-output folder het bestand hetweeractueel.html(gegenereerd vanuit openweerdata.txt) uploaden naar twee websites (d.m.v. 2 aparte FTP-accounts) (allebei van mij, dus niet naar derden), dan onstaan er problemen.
De upload wordt slechts 1 maal succesvol gedaan. Vervolgens werkt geen enkele template meer van de laatst toegevoegde server en gaan er vreemde dingen gebeuren in het programma.

Heeft dit te maken met het feit, dat de HWA-files alleen maar op 1 domein mogen werken?
Door Luc
#15908
Olaf,

Het bestand dat geupload wordt naar HWA is in feite eenzelfde soort template die ook gebruikt wordt voor je eigen website. Als je zo'n template naar 2 verschillende servers kunt uploaden, dan kan dat met het HWA upload bestand ook.

Wellicht werkt het niet omdat 2x dezelfde naam wordt gebruikt. In dat geval zul je een van de twee bestanden even moeten hernoemen en kijken wat er dan gebeurt.

Gr,
Luc
Door Eckie76
#15921
Luc,

het heeft niets te maken met 2 x dezelfde naam.
Er worden identieke bestanden, gewoon naar 2 verschillende servers gestuurd.

De outputfolder "html" in WS Win wordt elke minuut gescand op wijzigingen door de uploadclient. Die wijzigingen worden dan netjes doorgestuurd naar website 1 en website 2. Waaronder ook hetweeractueel.html.

Zodra we openweerdata.txt in zijn geheel uit WS Win verwijderen, werkt het prima.
Zetten we openweerdata.txt er weer in, dan is het na de eerste upload direct prijs:
Bestanden worden na een eerste upload helemaal niet meer ververst.
De template structuur klopt prima, de open/customfile commando's zijn overal op aangepast, dus dat is het ook beslist niet.

Groet Olaf
Door Luc
#15925
Zie je andere verschillen tussen de openweerdata template en de andere templates?

Het principe is immers hetzelde: WSWin moet de tags vervangen en het bestand daarna wegschrijven en dan uploaden.