Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door WsArcen
#32012
Het volgende probleem doet zich voor, WD de 30 dagen versie heb ik op een mini laptop gezet alle instellingen overgenomen van de PC met WD 30 dagen versie waar dus alles op werkte, maar hier doet WD niets ik krijg geen gegevens van het weerstation op de mini pc.:angry: Wat zou het probleem kunnen zijn. Wie kan mij helpen.

Groet Jos
Door weerzoetermeer
#32018
Juiste station ingesteld? Moet er niets iets van een driver voor de Nexus geinstalleerd worden of software van de Nexus?

Overigens staat er op het forum van WD ergens een uitleg als je de software op een andere pc wilt zetten met behoud van je gegevens en instellingen. Kijk daar anders even naar, wellicht is dat de oplossing.

Gr.
Thierry
Door WSWijk
#32043
WsArcen schrijft:
Het volgende probleem doet zich voor, WD de 30 dagen versie heb ik op een mini laptop gezet alle instellingen overgenomen van de PC met WD 30 dagen versie waar dus alles op werkte, maar hier doet WD niets ik krijg geen gegevens van het weerstation op de mini pc.:angry: Wat zou het probleem kunnen zijn. Wie kan mij helpen.

Groet Jos


Wat heel vaak mis gaat is dat er geen backup van de registrysetting voor WD wordt meegenomen.

Op de oude pc:
Action - Backup Windows Registry Entries

bestandje uit c:\\wdisplay\\databackup met de naam wdisplayftp.reg overzetten naar de nieuwe pc.
Daar bestandje dubbelklikken en importeren in windows.

Kijken of ie het dan wil doen...


Groet

Theo
Door WsArcen
#32127
Hallo Theo,

Kun je mij dit even wat beter beschrijven hoe ik dit moet aanpakken,even stap voor stap uitleggen, ik ben niet bekend met de Backup Windows Registry Entries.

Groet Jos
Door weerzoetermeer
#32130
Beste Jos,

Volgens mij heeft Theo toch redelijk uitgebreid beschreven wat je moet doen....

Nogmaals...


Op de oude pc:
klik boven in het menu op Action > Backup Windows Registry Entries

WD zal nu een bestandje met de naam wdisplayftp.reg opslaan in je map waar WD staat op je C schijf in de map 'databackup'.

Zorg dat dit bestandje 'wdisplayftp.reg' op je nieuw pc komt te staan met een usb stick bijvoorbeeld op je bureaublad. Daar bestandje dubbelklikken en op ja of ok klikken. Dan ben je klaar. Start nu WD op je nieuwe pc en kijk of het iets geholpen heeft.

Gr.
Thierry
Door WSWijk
#32131
weerzoetermeer schrijft:
Beste Jos,

Volgens mij heeft Theo toch redelijk uitgebreid beschreven wat je moet doen....

Gr.
Thierry


haha, makkelijker kunnen we het niet maken....

gr.

Theo
Door WsArcen
#32139
Hallo Thierry en Theo,

Het was inderdaad simpel :S maar ik niet in de gaten dat het in WD moest gebeuren. Ik was in de veronderstelling dat ik in windows zelf iets moest doen. Maar goed het is allemaal gelukt maar helaas er gebeurd niets.

Groet Jos
Door WsArcen
#32495
Niemand meer, er moet toch iemand zijn die een TFA nexus heeft en WD laat draaien:S
Door JPC
#32500
Ik weet niet of WD de Nexus direct aanspreekt, of dat gebeurt via een driver van de fabrikant. Als je het programma, dat bij je nexus geleverd wordt installeert, wordt die automatisch op je PC gezet. Ik weet het niet zeker, maar het zou kunnen helpen?