Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door andre
#39688
hallo
even een vraag
als ik op de weerpagina kom werkt het niet
wel is mij ook opgevallen de temperatuur niet word weer gegeven

na wat te hebben gelezen dat de temperatuur niet klopt, heb ik een vraag wat moet er aan gedaan worden,de termometer die word gebruikt is wel juist ,want die is geijkt.
verder werkt alles na behoren

met vr gr andre
Door Luc
#39689
Beste Andre,

Wat een cryptische omschrijving. Ik denk niet dat veel mensen je kunnen helpen als het probleem niet goed beschreven is. Ik wil wel een poging wagen, want ik vermoed dat je met de 'weerpagina', de pagina op HWA bedoelt met daarop de lijst van alle weerstations. Daar staan namelijk 3 streepjes '---'.

Wat de streepjes betekenen staat in dit topic: http://www.hetweeractueel.nl/forum/alge ... sterretjes

De reden voor de streepjes is dat tijdens zonnig weer, (veel) te hoge temperaturen worden doorgegeven. De sensor afschermen d.m.v. een weerhut kan dat voorkomen.

Gr,
Luc
Door andre
#39696
hallo luc

de weersensor is verplaatst naar andere lokatie en hangt nu in de volle wind zonder dat er zon op kan schijnen.
dus als het goed is zijn de waarden nu goed vergeleken met andere termometers
Door Luc
#39700
andre schrijft:
hallo luc

de weersensor is verplaatst naar andere lokatie en hangt nu in de volle wind zonder dat er zon op kan schijnen.
dus als het goed is zijn de waarden nu goed vergeleken met andere termometers
Hoi Andre,

Het forum is niet de plaats om te discussiëren over meetwaardes, tenzij een weerstation er zelf om vraagt (forumregel 21). Omdat je er zelf over begint, plaats ik hier toch even een reactie. Wil je dit niet openbaar, dan graag via e-mail communiceren.

Op dit moment heeft jouw weerstation een Temp van 22.5 graden. Het gemiddelde van 15 HWA weerstations binnen een straal 25km is 18.3 graden. Oftewel je zit momenteel 4.2 graden te hoog. Deze afwijking is erg groot t.o.v. de omgeving.

Waarschijnlijk is de opstelling van je sensor niet correct. Zit deze in een weerhut met schotels?

Gr,
Luc
Door andre
#39761
hallo luc

heb de thermometer verplaatst heb er 3 bij elkaar gehangen 2 digitaal en een gewone er zit weinig verschil in de twee digitale geven exact de temperatuur aan alleen die gewone wijkt wat af en anderhalve graad is een oudje maar goed ze zijn wel afgeschermd,hoop dat ik zo wat duidelijker ben.

met vr gr Andre