Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door weerstationheist
#7552
Beste vrienden,
met de strings, meer dan 1500, uit de taglist.txt kun je zeer veel gegevens op je site toveren, maar door de bomen zie je het bos niet meer.
Bestaat er geen versie in .doc of .xls bestand.
Mijn probleem is trouwens, indien je veel gegevens ingeeft zoals bv:
%maxgstdirectionletter%, %maxavgdirectionletter%, %maxgstt%,%maxavgspd%, %maxavgspdt% deze door WD vervangen worden door N N 10:45 65
Ik zou iets willen in de vorm van
%maxgstdirectionletter% - (%maxgstdirectionletter%) - omschrijving
dit zou dan resulteren in
N - (%maxgstdirectionletter%) - omschrijving
Wie kan me helpen met het omzetten van de taglist?
Bob www.weerstationheist.be ON7DKE B)
Bijlagen
bannerweerstationKLEIN.gif
bannerweerstationKLEIN.gif (11.18 KiB) 2422 keer bekeken
Door weerstationheist
#7555
Kees,
prachtig... na 30' reeds het antwoord dat ik wilde. heb ik daar maanden achter gezocht zeg. weet weer wat gedaan morgen (!)
Prettige Feesten en bedankt.
Door wslangerak
#7557
Graag gedaan Bob! Veel plezier ermee en jullie daar ook prettige dagen!

Gr,
Door weerstationheist
#7661
Kees,
de taglist afgedrukt (55 pagina's) maar ik zit nu met een ander probleem! Ik kan nergens in WD een php genereren en die is nodig om de tags te gebruiken. Volgens Newton-Noss moet je dat kunnen met wd maar de enigste file die ik kan creeeren is wxlocal.html enz. enkel html en geen php!
Of zie ik iets over het hoofd.
Een volledige handleiding van WD (niet die van wiki) zou ook interessant zijn.
Groeten Bob
Door wslangerak
#7666
Hallo Bob,

In de aanwijzingen in de zip-file hebben ze volgens mij één stap niet genoemd:

Ga naar Control panel > Webfiles/Webpage etc > Tabblad Custom webpage setup> Vul rechtsonder bij Special file conversion het volgende in:

Op de eerste vrije regel bij Local filename wxlocal2.php
Daaronder op de eerste vrije regel bij Remote filename wdtags.php

Dit zorgt ervoor dat de php-file wordt gecreëerd.

Ga dan naar Control panel > Internet file creation & upload > Tabblad Setup page #2 > Klik op "set" bij wxlocal2.html > Klik op "Update every 10 minutes" > Zet de rode schakelaar op "On" en klik "Save" > Klik dan op "Show file upload times" > Klik linksonderaan op "Same as file times", vul bovenin bij "Remote filename" wdtags.php in > Zet ook hier de rode schakelaar op "On" en klik "Save".

Je kunt dan achtereenvolgens klikken op de buttons "Create this file now" en "Upload this file now".
Het kan even duren, maar dan moet er op je webserver de file wdtags.php te vinden zijn, gevuld met alle tags en de waarden van dat moment.

De volgende stap is dan natuurlijk een webpagina (als php!) maken waar je de tags plaatst. Hiertoe moet je niet vergeten de basisfile wd_php_tags.php (uit de zip) naar je webserver te uploaden. Verder kan je de instructies volgen uit de zipfile (readme.html en wd_tags_check.html) om de tags op je pagina te krijgen.

Nou, een heel verhaal, ik hoop dat je er uit komt. Succes!

Gr,
Kees.
Door weerstationheist
#7707
Kees,
gisteren uw raadgevingen gevolgt en na een uurtje had ik het gewenst resultaat. Op de site van Al Rooker (Newton_Noss) kon ik de tags controleren. De volgende stap is een snelcursus PHP, en dan de wesite aanpassen.
Nogmaals dank voor de medewerking...
Bob