Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
#71850
Beste nieuwe weeramateurs,

Bij de aanmelding voor je weerstation wordt gevraagd naar de publieke uploadurl van je hwa uploadbestand.

Vooraleer je op zend drukt bij je aanmelding test even uit of de uploadurl die je hebt opgegeven oproepbaar is en/of zichtbaar is in internet explorer/firefox/chrome/opera/safari of eender welke browser.

Hoe :
- copy de opgegeven uploadurl uit het formulier en paste hem in de adresbalk van je favoriete browser.
- verschijnt er een webpagina (tekstueel) beginnend met een datum veld is alles ok en kan je je aanmelding verzenden.
- Indien niet zul je toch ergens iets verkeerds ingevuld hebben in het aanmeldformulier waardoor we je station niet kunnen toevoegen, HWA kan immers niet goochelen en/of in het wilde weg op zoek gaan naar je uploadbestand.
- Tip je upload url zal meestal eindigen op .txt, .htm, .htx zeker niet op .com, .nl, .be of andere extensies.

Resume :

Voorbeelden niet correcte uploadurls :
user.providernaam.be/xxxxxxxx
user.providernaam.nl/xxxxxxxx

Bovenstaande zijn links naar je hostingruimte bij je provider, niet naar je uploadbestand
/webspage/httpdocs/weerstationnaam.nl/hwactueel.txt
/webpage/httpdocs/weerstationnaam.be/hwactueel.htm
file:///C:/WeatherLink/Weer/Templates/openweerdata.htm
file:///C:/Weatherdisplay/Weerlive/Templates/openweerdata.htm

Bovenstaande zijn url's die gebruikt worden in je ftp software en die niet openbaar toegankelijk zijn via een browser.

Voorbeelden van uploadurls die wel werken in een browser :
Code: Selecteer alles
http://www.mijnweerstation.nl/hwactueel.txt
https://www.weerstationinhetwater.be/openweerdata.htm
#72065
Olaf,

Je eerste bericht is nu goedgekeurd.
Voor aanwijzingen hoe verder aan te melden, begin bij deze thread:
Registreren / aanmelden
Kris' bericht over de upload-url wijst naar een bijbehorende vereiste invulling om de upload van data op gang te kunnen brengen.
.
We vragen ook de informatie zoals bijv. hier (voor de eerste regel in de stationslijst) is ingevuld.
Als jouw PWS daarvan afwijkt, even verder rondkijken op andere regels in die stationslijst of je info vindt, die beter jouw situatie beschrijft.
De gevraagde informatie hoef je niet in het forum te zetten, maar kun je direct per PB (~ Persoonlijk Bericht) naar Kris (of een van de andere moderatoren) sturen, die dan zorgt dat het verder komt.
.
;-) Als de koppelingen naar HWA werken, dan natuurlijk wel leuk om jezelf voor te stellen.

MVG, Toulon7559/ Anton
#72496
Beste weeramateurs,
Mijn naam is Wim van Veghel , woonachtig in Asten.
In 2001 heb ik mijn 1e Davis Vantage weerstation aangeschaft, sindsdien heb ik de weerdata geupload via Weatherlink.
Sinds 2008 geef ik mijn weerdata door aan HWA.
Medio 2011 heb ik het vervangen door een Davis Vantage Pro2 met UV & Solar. Inmiddels heb ik ook de datalogger IP6555 en daardoor gaan gegevens rechtstreeks naar het netwerk van Weatherlink en Weathercloud
Alleen de laatste tijd is het programma Weatherlink op de harde schijf minder stabiel en daardoor komen mijn gegevens niet altijd goed door.
Mogelijk kan mij iemand adviseren over eventueel een ander software programma, zodat ik ook mijn database van bijna 20 jaar over kan brengen naar het nieuwe programma en over kan brengen naar de website.
Ik zie graag uw reactie tegemoet.
Groet,
Wim van Veghel.
#72499
Ik schrijf zelf mijn data weg in een MySQL database (nou ja zelf, de meteobridge doet het) . Bij de meeste webpakketten kan je zo een database inrichten. Baas in eigen data wat mij betreft. Als je vanuit jouw software een csv uitvoer kunt doen (comma delimited file) dan kan je zo een bestand vlot inlezen in de MySQL database.

groet Jean-Paul
#72537
Hallo,

Ik ben deelnemer geweest vanaf het begin dat HWA opgericht is. Tot 20 januari 2020 heb ik data geupload. Daarna is het weerstation ontmanteld en ingepakt, dit i.v.m. de aanstaande verhuizing. Ik had gedacht om het weerstation in april weer operationeel te hebben. Maar dit pakte iets anders uit. Gezien de vele klussen die er na de verhuizing nog lagen is het er niet van gekomen. Maar inmiddels heb ik alles weer operationeel en wil dus graag weer meedoen met HWA. Dus bij deze meld ik mijzelf weer opnieuw aan.
#72538
Willy,

Top dat je weer meedoet!

Geef je even door wat er voor de nieuwe opstelling is veranderd in de gegevens van je station?

MVG, Toulon7559/ Anton