Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door jeroenzwart
#8816
Hallo iedereen.

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Jeroen Zwart en sta op het punt mijn weerstation (Vantage Pro2 Plus) aan te melden op de site. Mijn weerstation staat in Milsbeek (noord limburg) en zou een mooie aanvulling zijn op het inmiddels uitgebreide netwerk van weerstations op deze site :). Voor het verwerken van de meetdata gebruik ik Virtual Weather Station.
Helaas ondervind ik een probleem :( met het uploaden van de html-file naar de ftp-server van mijn site bij hetnet. Belangrijkste probleem is dat ik steeds de melding krijg "can't connect to the ftp-server", terwijl ik handmatig via ftp://homepages.hetnet.nl wel gewoon op de ftp-server kan inloggen. Ik heb al van alles geprobeerd en allerlei forums afgestruind, maar alles zonder resultaat :ohmy:
Ik heb een afbeelding van inlogscherm gemaakt zodat jullie kunnen zien welke inloggevens ik heb ingevuld. Is er iemand die mij hierbij kan helpen? :unsure:
Door wthus
#8818
Welkom Jeroen!

Ik zie je bijlage niet, dus kan moeilijk zien waar de fout kan zitten. FTP via VWS is niet altijd even duidelijk. Heb het jaren op die manier gedaan, maar sinds een aantal maanden overgegaan op Fling die het de bestanden nu voor VWS naar de server zend. Is ook een stuk sneller en actueler dan de overdracht van VWS (Bij VWS kun je maar 1x in de minuut een bestand en of jpg laten aanmaken. Vervolgens kan de upload maar 1x per minuut gebeuren, waardoor je bestanden soms behoorlijk vertraagd op de server verschijnen. Met Flink wordt direct gecontroleerd of er een nieuw bestand is aangemaakt of niet).

http://www.hetweeractueel.nl/forum/virt ... m-vws#3695
Door jeroenzwart
#8819
Hierbij nog het inlogscherm :silly:

Bijlagen
ftp_instellingen.gif
ftp_instellingen.gif (36.48 KiB) 2365 keer bekeken
Door jeroenzwart
#8833
Nog hartleijk dank voor de tip wthus:). Ik heb fling ftp gedownload en daardoor was ik er snel achter wat ik fout deed. Nu kan ik wel uploaden via VWS naar mijn eigen website. Ik denk dat ik tevens net als jij voortaan het uploaden aan fling over ga laten: eenvoudig en gebruikersvriendelijk programmatje. Dus nogmaals dank. B)
Door Weer Boxmeer
#8834
Jeroen goede avond
Ik heb geen verstand van displays en pc of watdan ook, ik kan je dus niet helpen.
Wel een welkom vanuit Boxmeer.
Mogelijk dat we eenskennis en ervaring kunnen delen
Groet Rob van Veldhuijzen van Weer Boxmeer
www.robvanveldhijzen.nl