Voor vragen en hulp m.b.t. de instructies om mee te doen. Hulp bij installeren van upload files
Door Hans1960
#9407
Hallo ,
Ik heb WD geinstalleerd en de gegevens van mijn weerstation werken ,
Alleen ik weet niet hoe ik het verder moet doen.
Ik heb het verhaal over het installeren gedaan zoals beschreven .
Ik heb het file,tje wat er bij staat gedownload en uitgepakt en veranderd van customtext10 naar customtextout10 en gelaatst waar beschreven.
Nu is het zo dat ik (nog) geen eigen website heb wat volgens de beschrijfing ook niet noodzakelijk is. mijn profider(online)heeft wel een FTP server(homepagina) maar ik weet niet wat ik hier verder mee moet.
Wie weet hoe ik verder moet?
B.V.D.

Gr:Hans.
Door Weerstation Wijk
#9411
Hans1960 schrijft:
Hallo ,
Ik heb het file,tje wat er bij staat gedownload en uitgepakt en veranderd van customtext10 naar customtextout10 en gelaatst waar beschreven.

Gr:Hans.


Hoi Hans,

Dit is een klein "foutje" van je. Je moet het bestandje niet aanpassen wat naam betreft. Het bestandje moet customtext10.txt heten en dan maakt WD een customtextout10.txt aan.

Vervolgens moet je via FTP het bestandje naar je provider zetten. Instructies hoe dit moet staan in de handleiding (invullen in het ftp deel van WD).
Als het goed is heb je van je provider een ftp-server naam gekregen, samen met een inlognaam en wachtwoord. Die gegevens heb je daar voor nodig.

Daarna geeft je aan Luc door waar het bestand te vinden is (samen met de andere gegevens die in het document bij de laatste stap worden genoemd) en wordt de rest door Luc afgehandeld (althans, door zijn systeem).

Dan moet het lukken.

Suc6

Theo

PS: de locatie van het bestand wordt dan waarschijnlijk http://home.online.nl/voornaam.achterna ... tout10.txt (als je hem in de root van je ftp neerzet).
Door Hans1960
#9422
Hallo Theo,

Bedankt voor jou reactie,ik ben er al mee aan de slag gegaan maar kom er nog niet helemaal uit, een kameraad van mij komt een dezer dagen bij mij langs om het eens te bekijken.
Ik laat het nog wel weten of het gelukt is.

Gr:Hans.
Door Hans1960
#9434
We zijn er de hele middag mee bezig geweest,alles ingevuld zoals het hoort alleen WD logd de bestanden niet,als ik op de test knop klik !
Ik lees het wel of er iemand is die de oplossing weet.(Theo misschien:S )

Gr:Hans.
Door wslangerak
#9435
Hallo Hans,

Kan je voor de duidelijkheid een schermafdruk plaatsen van het volgende WD-scherm?

Control panel > FTP & connections > de tabbladen "Connections" en "General FTP functions"

Dan kunnen we de gegevens zien die jij hebt ingevuld en daar misschien iets in ontdekken.

Verder kun je even kijken in je directory c:\\\\wdisplay\\\\webfiles of daarin de file customtextout10.txt staat en of die file regelmatig wordt ge-update.

Groeten,
Kees.
Door Hans1960
#9437
Hallo Kees,

Ik heb in de dir van WD webfile,s geen customtextout staan !
En ik weet niet hoe ik de pagina,s van WS hier moet krijgen,werkt niet via printscreen!
Door wslangerak
#9438
OK Hans,

dan gaan we het eerst even zo proberen.

Zorg dat je customtext10.txt (zonder "out"! ) in de directory
c:\\\\wdisplay\\\\webfiles staat

Maak de instellingen via Control panel > FTP & connections > tabblad "General FTP functions" als volgt:



Let hier goed op mét of zónder "out"!

Zorg dat je FTP-gegevens zoals server, username en password goed staan ingevuld in het tabblad "Connections" en zet de schakelaar ook op dat tabblad op "ON".

Als die instellingen goed staan moet je in de webfiles-directory vanzelf een customtextout10.txt krijgen. Die file moet dan automatisch worden ge-upload naar je server volgens de FTP-settings die je hebt gemaakt.

Eerst dit maar eens proberen, dan hoor ik het wel.

Succes,
Kees.
Bijlagen
wd_customtextout10.jpg
wd_customtextout10.jpg (33.13 KiB) 6118 keer bekeken
Door wslangerak
#9440
Dat is dus niet goed. WD maakt van de customtext10.txt zelf de customtextout10.txt als de instellingen goed zijn.

Dus even opnieuw beginnen:

De file customtext10.txt die je hier van hetweeractueel hebt gedownload moet je eerst zelf in de webfiles directory zetten.

Dan klik je op Choose the file. Er wordt een schermpje geopend en daarin moet je gaan naar c:\\\\wdisplay\\\\webfiles en dan kiezen voor deze customtext10.txt
Dan klik je op Select this file

In het vakje onder Selected remote file name vul je in customtextout10.txt
Dan klik je op Use this new name

In de twee grote witte vlakken rechts moet het dan precies zo staan als in de bijlage die ik stuurde.

Schakelaar op groen en klikken op test. WD gaat dan de file uploaden. Je kunt zien of dit gebeurt door in je systemtray, rechtsonderaan bij je klokje, te kijken of het FTP-programmaatje van WD werkt (gele pijl met WD FTP in het rood knippert even).

Als dat laatste gebeurt gaat het uploaden goed en kun je controleren of de file is geupload naar de server. In je browser ga je naar het adres van de file, zoiets als http://home.hetnet.nl/~pietjepuk/customtextout10.txt. De file moet dan leesbaar op je scherm verschijnen.

Laat maar even weten. Als het nog niet lukt kom ik er morgen op terug.

Succes,
Kees.