Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door AenG
Ik krijg deze vraag regelmatig. Er is zoveel in de handel dat je totaal het overzicht kwijt bent.
Om een goed advies te geven heb ik contact opgenomen met Dick (www.weerstationkopen.nl). Hij heeft veel ervaring met verschillende weerstations en weet precies welke wel en geen problemen geven.

Dit was Dick zijn advies:

Als je een budget hebt van maximaal 200 euro dan zijn er de volgende mogelijkheden.

De Oregon WMR-88. Dit model heeft geen geheugen maar met de signaaloverdracht zijn nauwelijks problemen. Tevens kan deze uitgebreid worden met een UV-sensor. Voor data overdracht naar HWA kun je Cumulus of Weatherdisplay gebruiken.

De TFA Primus heeft ook een goede draadloze verbinding. Dit station werkt zover Dick weet alleen met Weatherdisplay.

Alecto WS-5000, goede draadloze verbinding, leuk software. Heeft ook een geheugen.

Ik hoop dat hiermee de keuze wat makkelijker wordt en dat je geen "maandagmorgen apparaat" koopt.

Gr. Geert