Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door NL1PDV
#75334
Hallo allemaal
Ik heb een probleem met mijn bresser 7 in 1 weer station
Sinds 2 weken geeft mij display de meest vreemde temperatuur en windrichtin/snelheid aan. Batterijen vernieuwd, een reset gegeven van display en weerstation. 15 minuten van de stroom ik krijg het niet meer goed. Hij blijft maar aangeven 1.5 graden buiten regen ziet ie niet. Wat kan dit nu zijn.
Alvast bedankt voor antwoord.
Gr Peter
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#75336
Misschien ‘open deuren’ (en ;) misschien lost alleen de laatste regel van dit bericht het probleem al praktisch op),
maar het volgende, algemene checklijstje wil wel eens helpen bij onderkennen/oplossen van problemen bij een ‘verse’ installatie:
1. welk artikel-/modelnummer is precies van toepassing?
Er zijn namelijk meerdere uitvoeringsvormen ‘7-in-1’.
Voor beter begrip en referentie in dit forum misschien een configuratieplaatje beschikbaar?
2. heb je overal de fixeerstickers e.d. weggehaald van/uit de sensoren?
Vooral bij neerslagmeters zit vaak een blokkering die zorgt dat de wip niet kiept terwijl in transportverpakking.
Soms een stukje folie/plastiek dat de batterijvoeding onderbreekt in een sensor.
3. welke sensor lijkt wel goed te werken? Of zijn ze allemaal ‘ongeloofwaardig’ of afwezig?
4. wat is de afstand over de rechtstreekse verbindingslijn tussen de sensoren en het basisstation?
En is die directe verbindingslijn vrij van obstakels? Want de 300m die sommige leveranciers beloven wordt heel zelden gehaald, en al helemaal niet als de verbinding door muren, struiken en bomen moet gaan.
5. waar/hoe heb je je basisstation/display opgesteld?
Heeft samenhang met aspect 4.
Kijk proberend of je door verplaatsen en draaien voor je basisstation/display en/of de sensorkop een andere positie kunt vinden waar communicatie beter werkt.