Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door osjohn
#3611
Hallo

Ik heb een UV meter, deze was standaart door mij gekozen bij de aankoop van het weerstation.
Het naderhand kopen is een vrij kostbare zaak.

Wat hierboven geschreven is over Het Weer Actueel heeft niets met de vraag van de UV meter te maken.

Terzijde; vind ik Het Weer Actueel geweldig mooi en vakkundig met weerliefde is opgezet, wat respect verdiend van de leden die hier gratis hun hobby kunnen laten zien en gezaamlijk bij moeilijkheden een oplossing proberen te vinden in onze moedertaal.
Veelal zijn het Engelse boards.

Boven-leeuwen weer
Door wsp
#3642
Meteo Simpelveld schrijft:
Wij hebben wel een UV meter, deze meting vinden we beslist niet onbelangrijk.

Groet Bert


Dat klopt volledig, ik zelf vindt het ook een iets zeer belangrijks. Er zijn mensen op deze aardbol die deze gegevens ook graag hebben en willen zien, maar ik merk van bepaalde "weerstation's" dat als ze er geen hebben dat het niet belangrijk is. Maar goed, zal er niet verder over in gaan, wordt me toch niet in dank afgenomen.
Door Eckie76
#3655
Dat klopt volledig, ik zelf vindt het ook een iets zeer belangrijks. Er zijn mensen op deze aardbol die deze gegevens ook graag hebben en willen zien, maar ik merk van bepaalde "weerstation's" dat als ze er geen hebben dat het niet belangrijk is. Maar goed, zal er niet verder over in gaan, wordt me toch niet in dank afgenomen.



Beste Marcel,

Iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij of zij belangrijk vindt.
Misschien zouden ze er WEL een hebben als ze het wel belangrijk vonden.
Door jorissynaeve
#3658
Iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij of zij belangrijk vindt.
Misschien zouden ze er WEL een hebben als ze het wel belangrijk vonden.

Of als ze het hun nog niet kunnen permitteren (lees: voor moeten sparen) :)
Door wsp
#3662
jorissynaeve schrijft:
Iedereen bepaalt voor zichzelf wat hij of zij belangrijk vindt.
Misschien zouden ze er WEL een hebben als ze het wel belangrijk vonden.

Of als ze het hun nog niet kunnen permitteren (lees: voor moeten sparen) :)


Yup, ook dat klopt, maar die gene die aan het sparen zijn, vinden het wel belangrijk en zeggen niet dat het niet belangrijk is. Mijn mening is het zelfde als een Mercedes zonder ster op de motorkap.

Prettig weekend.

:laugh:
Door Eckie76
#3666
Marcel,

ik vind dit soort parabolen met Mercedessen wel grappig, ondanks dat ik de betekenis ervan niet helemaal kan rijmen :)

Weet je wat ik belangrijk vind? Dat mensen plezier beleven aan hun hobby en op een site zoals deze ontmoet ik eindelijk mensen die dezelfde passie hebben.

Prettig weekend ook voor jou.

Groet Olaf
Door Meteo Simpelveld
#3668
Eckie76 schrijft:
Marcel,

ik vind dit soort parabolen met Mercedessen wel grappig, ondanks dat ik de betekenis ervan niet helemaal kan rijmen :)

Weet je wat ik belangrijk vind? Dat mensen plezier beleven aan hun hobby en op een site zoals deze ontmoet ik eindelijk mensen die dezelfde passie hebben.

Prettig weekend ook voor jou.

Groet Olaf


Ik ben het in grote lijen met jouw als ook met Marcel eens, maar we moeten ook niet vergeten dat door een aantal mensen o.a. geen UV sensor is aangeschaft omdat ze niet al teveel aan het station konden besteden.
Wanneer je de WS series bekijkt deze zijn een stuk goedkoper dan de Davis stations. En WS welke k voorheen had kon ik ook geen UV metingen verrichten en kon hier ook geen extra UV sensor op zetten.

Groet Bert
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7