Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Gino
#11618
:ohmy: Hoi,
ik heb een Tfa Nexus gekocht en alles werkt perfect behalve de windspeed geeft volgens mij verkeerd aan,die komt niet hoger dan een 7,4 km/h ook al stormt het bijna en de windmeter buiten gaat te keer als een gek.
Weet iemand wat er mis is ??
Door wslangerak
#11624
Hallo Gino,

Welkom op het forum!

Bedoel je dat op de console de windsnelheid niet verandert, of dat hij onder de 7.4 kmh wel aangeeft maar nooit hoger komt?

Heb je al geprobeerd de windmeter te resetten? Batterijen er 5 minuten uit, opnieuw Noord instellen en met een naald op het kleine knopje drukken.

Wordt de windrichting wel goed aangegeven?

Als je dit alles al hebt geprobeerd zou ik contact met de leverancier opnemen want dan lijkt mij dat er iets mis is met de electronica.

Groeten en succes!
Kees.
Door jorissynaeve
#11634
Ikzelf gebruik ook de tfa Nexus.
Ik heb er mij bij neergelegd dat hij verkeerd geplaatst sta. Ikzelf geraak bij echt stormweer niet boven de 18km/h (windspeed) en dan is het al serieus aan het stormen. Wind gust geraakt soms wel tot in de 40km/h.

De plaatsing is echt wel essentieel. Staat je windmeter niet op 10meter hoogte, je zal nooit hoge waarden weten, staat het niet in vrije omgeving, ook niet.
De beste plaatst is dus in een open ruimte zonder obstakels, en als je dat niet hebt op jouw dak, en liefst er zo hoog mogelijk (2meter boven je dat zal wel bijna de 10meter compenseren denk ik zo).

Ik heb niet kunnen controleren met een andere windmeter dus ik vermoed dat het gewoon de plaatsing zal zien hier, en vermoedelijk bij jouw ook.
Door Gino
#11650
Hoi alvast bedankt van je idee.Nee op het display veranderd de snelheid wel maar de waardes kloppen gewoon niet.Ik heb naar de Weershop gebeld en die stellen voor om de windmeter terug te sturen voor een nieuwe omdat zij denken dat het aan de electronica ligt,in iedergeval moet ik zeggen dat de service daar prima tot zeer goed is.

Groeten Gino