Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Meteo Maastricht
#16318
Van die hoge metingen heb ik ook last van, krijg er ook klachten over van website bezoekers, zelfs daar vallen deze hoge waardes op.

Zelf heb ik een gecalibreerde UV-meter bij Solartech in de USA besteld waar ik al enkele jaren mee meet.
Het apparaatje werkt perfect en meet heel realistische waarden die ook het KNMI en KMI voorspellen.
In vergelijking met de Davis geeft deze laatste ook duidelijk teveel aan.
Terwijl het Solartech meetinstrument 7 aangeeft zit Davis vaak al op 8,5 UV-index.

Als ik de volgende keer het dak opga overweeg ik om de UV-sensor met de stelschroeven zover mogelijk richting het noorden uit te draaien om zo mogelijk de afwijking te compenseren.
Door petergroeneveld
#16331
Meteo Maastricht schrijft:
Van die hoge metingen heb ik ook last van, krijg er ook klachten over van website bezoekers, zelfs daar vallen deze hoge waardes op.

Zelf heb ik een gecalibreerde UV-meter bij Solartech in de USA besteld waar ik al enkele jaren mee meet.
Het apparaatje werkt perfect en meet heel realistische waarden die ook het KNMI en KMI voorspellen.
In vergelijking met de Davis geeft deze laatste ook duidelijk teveel aan.
Terwijl het Solartech meetinstrument 7 aangeeft zit Davis vaak al op 8,5 UV-index.

Als ik de volgende keer het dak opga overweeg ik om de UV-sensor met de stelschroeven zover mogelijk richting het noorden uit te draaien om zo mogelijk de afwijking te compenseren.


Ik neem aan dat je deze waarden niet gisteren hebt gemeten. :laugh:
Door Meteo Maastricht
#16333
petergroeneveld schrijft:
Ik neem aan dat je deze waarden niet gisteren hebt gemeten. :laugh:


:laugh: Nee, natuurlijk niet, hedendaags houdt het zo'n beetje op bij 1,5 UV-index, maar las de topic gisteren pas.
De zonnecreme kan in ieder geval voorlopig de kast in.