Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door osjohn
#14699
Eckie76 schrijft:
Kan me niet voorstellen dat je voor 50 euro een uiterst betrouwbaar product in handen krijgt. Ik zou er zelf in ieder geval geen geld aan uitgeven.
De voorspellingsfuncties vind ik ook al zoiets twijfelachtigs.
Waarom ook het wiel steeds opnieuw uitvinden, als je op internet al wordt doodgegooid met weersverwachtingen?



Toch is het leuk, mijn dochter ( weergek als de vader, en beperkt ) heeft ook zo,n goedkoop geval op haar slaapkamer, wij noemen dat de "Pelleboer" , en is toch vrij nauwkeurig.
Alleen de buitensensor is erg gevoelig voor de plaatsing, ontvangst is erg beperkt.

John
Door beneluxmeteo
#14702
Het is wel een leuk apparaatje, maar inderdaad zijn er genoeg verwachtingen voor handen op internet.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de verwachtingen die de VP uitkraamt ook niet altijd even geloofwaardig overkomen. Soms verschijnt er uit het niets een sneeuwvlokje terwijl het buiten ruim 15 graden is. Ook dat lijkt me niet de nauwkeurigheid ten top... Maar goed, smaken verschillen.
Door tinuz97
#14723
Gooi maar op slot aub.
Over nutteloos en offtopic gesproken.
Ik vraag niet of het een ferari is,en natuurlijk geen vervanger voor de vantage die ik bezit.
Ging mij om het station dat de 4 dagen voorspeld.
Tja het wiel kan ik mij ook niet in vinden,de vantage die ik bezit kan ik ook moeilijk vergelijken het het knmi in volkel hier,moet ik dan mijn vantage ook in de kliko gooien,is namelijk ook het wiel opnieuw uitvinden,knmi stations voldoende in nederland,moet je ook geen weerstation kopen..................want ook weergegevens staan voldoende op internet als je het zo bekijkt.

Dus de eerste de beste admin die dit ziet,maak maar op slot aub.
Door gerrit32
#14724
Als ik het goed begrijp is het niet een echt weerstation. Het moet eigenlijk een andere naam hebben, maar deze kom je nergens tegen.
Deze krijgt zijn informatie via een zender.
De informatie welke op het display getoverd wordt, wordt door een professionele zender uitgezonden.
Dit soort weerstations liften hier in mee.
Ik dacht dat Nederland verdeeld is in twee gebieden.
Duitsland is verdeeld in 80 gebieden.
Ik heb dus zo een weestation van een ander merk.
Het enige wat dit weestation geeft is de verwachting voor dat gebied dat van orginele meteo afkomt. Als ik mijn weerstation meeneem naar Nederland zie je prompt dat de verwachting aangepast wordt.
Je ziet dit ook meerdere malen per dag wijzigen.
De prijs waarvoor Aldi deze verkoopt is de gemiddelde prijs voor deze stations.
Deze weerstations zijn in verschillende uitvoeringen te verkrijgen bij Conrad.
Als het goed is staat daar ook de uitleg over de werking bij.

Ik zal het artikel opzoeken. Als ik het gevonden heb, dan zal ik de link posten.

Groet,
Gerrit
Door weerzoetermeer
#14725
Hoi Tinuz,

Mogelijk werkt de voorspeller volgens dit systeem: http://www.meteotime.com/web/ en http://www.meteotest.ch/ . Het is echter op de foto uit de folder niet te zien. Ik zelf heb een WM-5100 van La Crosse. Leuk ding wat ik ook altijd meeneem op vakantie. Even een andere landkode instellen en je kunt hem op een andere lokatie gebruiken. Verversing van de gegevens is bij mij rond 00.10 uur.

Op je verzoek is het topic gesloten.

Gr.
Thierry