Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door baroman
#17828
Beste Mensen.

Hoe kan ik op deze site de windsnelheid in km/u krijgen terwijl ik de windsnelheid in m/s meet.
Op Enschede West ontbreekt mijn windsnelheid en richting op deze site of moet de webmaster dit doen??

Groeten Ronnie..
Door osjohn
#17836
baroman schrijft:
Beste Mensen.

Hoe kan ik op deze site de windsnelheid in km/u krijgen terwijl ik de windsnelheid in m/s meet.
Op Enschede West ontbreekt mijn windsnelheid en richting op deze site of moet de webmaster dit doen??

Groeten Ronnie..


Weatherlink afsluiten, daarna weer opstarten en direct naar setup / select Units openen.
Alles naar wens invullen en bekrachtigen met set.

Weatherlink afsluiten en opnieuw opstarten.

Dan moet alles goed gaan.

John
Door petergroeneveld
#17838
baroman schrijft:
Beste Mensen.

Hoe kan ik op deze site de windsnelheid in km/u krijgen terwijl ik de windsnelheid in m/s meet.
Op Enschede West ontbreekt mijn windsnelheid en richting op deze site of moet de webmaster dit doen??

Groeten Ronnie..


Welkom Ronnie,

Iemand met zo'n weerkamer, lijkt het KNMI wel, moet dat toch wel voor elkaar zien te krijgen. :laugh:
Zo te zien gebruik je WeatherLink als software en als je je data daarmee naar je website upload dan kun je de dimensie van de windsnelheid zelf in WL aanpassen en wel als volgt:

Tab setup, select units, choose units dan bij wind speed even km/h aanvinken i.p.v. m/s.

Succes.


@John, je was me net even voor maar dat geeft niet dubbel genaaid houdt beter.
Door huins
#17844
Ik denk dat Ronnie bedoelt, dat op de site van het weeractueel alle wind data in km/u wordt getoond.
Terwijl op zijn weerstation officieel in m/s wordt gemeten. (zoals het hoort volgens de richtlijnen)
Ik zelf vind km/u voor mij ook veel duidelijker.

Groet, Ronald
Door petergroeneveld
#17850
huins schrijft:
Ik denk dat Ronnie bedoelt, dat op de site van het weeractueel alle wind data in km/u wordt getoond.
Terwijl op zijn weerstation officieel in m/s wordt gemeten. (zoals het hoort volgens de richtlijnen)
Ik zelf vind km/u voor mij ook veel duidelijker.

Groet, Ronald


Inderdaad Ronald heb het zelf wel goed gelezen maar verkeerd begrepen of zoiets, :blush: maar ik denk dat hij het toch in km/h moet uploaden tenminste bij mijn upload is het ook in km/h of Luc moet het kunnen omrekenen maar dat weet ik niet.

Misschien dat een van de moderatoren een uitleg hierover kunnen geven?

Wel raar zijn max. windsnelh. wordt wel in km/h op deze site aangegeven!
Door baroman
#17851
Beste allemaal.

Ik kan geen dubbele vinken maken in de windsnelheid in weatherlink 5.7 en ik wil graag met m/s blijven meter ook op mijn site.
Er moet toch wel een manier zijn om dit aan te geven de max. windstoot geeft hij wel in km/u terwijl ik deze ook in m/s meet.

De hobby is wat uit de hand gelopen, maar lamg niet alles heb ik gekocht ook zelf wat gemaakt.;)
Door petergroeneveld
#17852
baroman schrijft:
Beste allemaal.

Ik kan geen dubbele vinken maken in de windsnelheid in weatherlink 5.7 en ik wil graag met m/s blijven meter ook op mijn site.
Er moet toch wel een manier zijn om dit aan te geven de max. windstoot geeft hij wel in km/u terwijl ik deze ook in m/s meet.

De hobby is wat uit de hand gelopen, maar lamg niet alles heb ik gekocht ook zelf wat gemaakt.;)


Hallo Ronnie als je nu hetzelfde topic wilt gebruiken die jij gisteren zelf over dit onderwerp hebt geopend dan blijft het wat overzichtelijker. ;)


Bericht verplaatst. MOD
Door Luc
#17854
baroman schrijft:
Beste Mensen.

Hoe kan ik op deze site de windsnelheid in km/u krijgen terwijl ik de windsnelheid in m/s meet.
Op Enschede West ontbreekt mijn windsnelheid en richting op deze site of moet de webmaster dit doen??

Groeten Ronnie..
Hoi Ronnie,

De windsnelheid wordt automatisch omgerekend indien nodig. Zowel km/h als m/s als knopen worden ondersteund. Op je eigen weerstation kun je dus instellen wat je persoonlijk fijn vindt.

De reden dat bij de windsnelheid niet wordt weergegeven, is dat er in het upload bestand geen waarde staat bij de windsnelheid. HWA gebruikt het 10 minuten gemiddelde. In weatherlink is dat de wind10Avg tag.

$wind10Avg = "---"

Waarom deze niet ingevuld is, kan ik niet achterhalen. Wellicht krijgt jouw console niet constant de windgegevens binnen waardoor er geen aaneengesloten reeks is van 10 minuten.
Door baroman
#17862
Hoi Luc.

Ik zal alles eens nalopen, maar dit moet mij ook lukken?

Geweldig zo`n forum zelf heb ik hier nog geen ervaring mee maar aldoende leert men.

Groeten Ronnie..
Door baroman
#17866
Het is gelukt de code is dit heeft volgens mij te maken dat ik met de weathermonitor II meet.

Maar het is gelukt geweldig.

Groeten Ronnie..