Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door 6bier
#17977
Sinds 2 weken heb ik een weerstation.
Zo eentje van de Aldi of was het de Lidl?

Voor 50 euro kreeg ik een windvaan, regenmeter en display met alle info.
Radiografisch worden de gegevens doorgestuurd via 434 MHz frequentie.

De draadloze ontvangst is beperkt 25 meter.
Echter de nauwkeurigheid is behoorlijk.
Ik vergelijk mijn gegevens met die van een weeramateur die hemelsbreed 8 km. bij mij vandaan zit.
Zijn weerstation, een Oregon WMR-200 Weather Display, XP Pro, geeft gelijke of bijna gelijke waarde als de mijne.

Ik kijk vooral naar de Windrichting en snelheid, luchtdruk in hpa, temperatuur en chilfactor.

Nu las ik hier het forum nogal wat negatieve opmerkingen over deze weerstations.
Waarom zo'n ding als je op internet al wordt overspoelt met weerinfo?
Wel heel simpel. Mijn pc staat niet de hele dag aan.
Als ik 's ochtends vroeg naar mijn werk fiets en dat is ruim voor 06:00 u.
ga ik niet eerst op internet kijken hoe of wat.
Een blik op mijn 50 eurie kostende weatherstation en ik zie:
Hoe koud het is / wel of geen handschoenen aan.
De windrichting en snelheid / moet ik eerder weg of heb ik wind mee en kan ik iets later weg.

Best wel grappig zo'n dingetje van de Lidl of was het toch de Aldi?
Door Mike
#17979
Alle waarde naar zijn geld.
Voor jou gebruik is dat weerstation voldoende, voor mij zou hij niet voldoen.

2 weken is natuurlijk niet zo lang, mijn weerstation staat nu al 3,5 jaar buiten en op een defecte temp. meter na geen centje pijn, de temp. meter werd ook kosteloos vervangen. (puntje garantie)
Ik ben benieuwd hoe lang je weerstation het volhoud, ik heb ook ooit eens zoiets gehad, maar kreeg al snel rare waardes/storingen.

Ook moet je kijken naar de mogelijkheden, kan hij op de computer aangesloten worden enz.

Ik hoop dat hij het lang blijft doen, en zoniet kan je altijd bij de online weerstations terecht ;)

P.S: ik vergelijk hem wel met een VP2 :silly:
Door Weerstation Kaatsheuvel
#17981
Nu ga je wel appels met peren vergelijken.
Verder met ik het wel met je eens Mike.
Groet,
Hans
:)