Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Zaferr
#19357
Goedemorgen iedereen!

Ik heb een probleem met mijn Asus EEE mini pc!
Ik heb hem nog geen jaar in het bezit, en hij is tergend sloom, er staat helemaal niks op, Behalve dat Weatherlink er 24/7 op staat, opstarten, doet ie 5-10 minuten over (geen grap) En als ik veranderingen aan mijn site wil maken, dan flipt de pc helemaal, en dat terwijl hij nog vrij nieuw is! En ook krijg ik de melding dat er onvoldoende virtueel geheugen aanwezig is..

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Vriendelijke groet,

Zafer de Boer
Door Mike
#19360
Het lijkt wel of je RAM geheugen het niet meer doet en hij alles via het virtueel geheugen (pagefile.sys) moet doen.

Even een MEMtest proggie draaien en anders misschien toch even de boel opnieuw formatteren.
Door Meteonoord
#19362
Zaferr schrijft:
Goedemorgen iedereen!

Ik heb een probleem met mijn Asus EEE mini pc!
Ik heb hem nog geen jaar in het bezit, en hij is tergend sloom, er staat helemaal niks op, Behalve dat Weatherlink er 24/7 op staat, opstarten, doet ie 5-10 minuten over (geen grap) En als ik veranderingen aan mijn site wil maken, dan flipt de pc helemaal, en dat terwijl hij nog vrij nieuw is! En ook krijg ik de melding dat er onvoldoende virtueel geheugen aanwezig is..

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Vriendelijke groet,

Zafer de Boer


Hi Zafer,

Ik ben zelf gebaat bij één keer in de drie maanden even de EEE pc te defragmenteren, ik krijg dan snelheid winst.

Groet,

Bert
Door osjohn
#19363
Zaferr schrijft:
Goedemorgen iedereen!

Ik heb een probleem met mijn Asus EEE mini pc!
Ik heb hem nog geen jaar in het bezit, en hij is tergend sloom, er staat helemaal niks op, Behalve dat Weatherlink er 24/7 op staat, opstarten, doet ie 5-10 minuten over (geen grap) En als ik veranderingen aan mijn site wil maken, dan flipt de pc helemaal, en dat terwijl hij nog vrij nieuw is! En ook krijg ik de melding dat er onvoldoende virtueel geheugen aanwezig is..

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Vriendelijke groet,

Zafer de Boer


Advansed Systemcare en CCleaner gebruiken, daarna resultaten bekijken.

John
Door Meteonoord
#19364
osjohn schrijft:
Zaferr schrijft:
Goedemorgen iedereen!

Ik heb een probleem met mijn Asus EEE mini pc!
Ik heb hem nog geen jaar in het bezit, en hij is tergend sloom, er staat helemaal niks op, Behalve dat Weatherlink er 24/7 op staat, opstarten, doet ie 5-10 minuten over (geen grap) En als ik veranderingen aan mijn site wil maken, dan flipt de pc helemaal, en dat terwijl hij nog vrij nieuw is! En ook krijg ik de melding dat er onvoldoende virtueel geheugen aanwezig is..

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Vriendelijke groet,

Zafer de Boer


Advansed Systemcare en CCleaner gebruiken, daarna resultaten bekijken.

John


Klopt John, gebruik ik ook, was het vergeten te vermelden.

Groet,

Bert
Door Zaferr
#19365
Bedankt voor de tips!

Ik download alles wel op mijn normale pc, en dan zet ik het over op de Asus, anders ben ik volgend jaar nog niet klaar :P

Bedankt, en ik laat het nog weten!
Ohja! ik heb heb 2-3 weken terug gedefragmenteerd, maar daar deed ie ruim 14 uur over! En nog niks! Nouja ik ga het proberen, bedankt allen!

Groeten Zafer
Door tvg
#19369
Je kunt ook even met taakbeheer kijken of er processen zijn die veel van je geheugen en of cpu gebruiken.

Groet
Theo
Door Jan2855
#19371
Hoi,

Je probleem komt me bekend voor. Maar wil je ons wel laten weten welk type dat hebt. Er zijn tussen de verschillende types nogal wat verschillen.

Verder kun je ook eens kijken op de eeepc-forums (effe goegelen). Daar staan vast wel tips voor jouw probleem en ook Howto's. Bijvoorbeeld hoe je het geheugen kunt uitbreiden en/of hoe je een grotere en snellere ssd kunt installeren.

Groet en succes,

Jan van Rijswijk
Door osjohn
#19372
Zaferr schrijft:
Bedankt voor de tips!

Ik download alles wel op mijn normale pc, en dan zet ik het over op de Asus, anders ben ik volgend jaar nog niet klaar :P

Bedankt, en ik laat het nog weten!
Ohja! ik heb heb 2-3 weken terug gedefragmenteerd, maar daar deed ie ruim 14 uur over! En nog niks! Nouja ik ga het proberen, bedankt allen!

Groeten Zafer


Wat gebeurt er als je de schermresolutie sterk verlaagt, dat vraagt ook veel van je geheugen.

John
Door tinuz97
#19385
Ik had er in het begin ook last van,voelde net aan als dikke stroop.
Schone installatie van windows xp,nieuwste drivers gezocht bij de fabrikanten zelf,dus niet bij asus,maar bv bij intel voor de chipset,broadcom voor de netwerkkaart bv. (dan weet je zeker dat je de laatse nieuwe hebt)
En bios geflasht,daarna was het stropige gevoel weg bij het lappie van mij.