Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door keesweer
#19916
Halo allemaal, even een vraag. Ik ben van plan een weersvoorspeller te kopen
en ben eigelijk uitgekomen op een weerstation en voorspeeler van Balance deze
bied redelijk veel voor zijn prijs. het is de Balance 975233 en hij krijgt zijn
gegevens via het internet. Nu is mijn vraag heeft er iemeand ervaring met deze
of gelijkwaardige stations. En is er verschil tussen het internet signaal (foreca) en het DCF tijdsignaal uit frankfurt.

Groetjes kees.
Door Wietse
#19918
De weersvoorspeller WM-5107 draait hier nu sinds vandaag precies een week. Prachtig station, makkelijk in te stellen (regio 14 voor hier), elders anders in Nederland.

Ik zal er vanavond even een mooi verslagje van maken met foto's.
Door Mike
#19922
Nu nog een usb versie die de voorspelling kan uploaden naar je eigen site ;)
Door osjohn
#19929
Mike schrijft:
Nu nog een usb versie die de voorspelling kan uploaden naar je eigen site ;)


Is dat niet een beetje dubbel werk, elke weersoftware voorspeld ook de vooruitzichten ??

Of zie ik dat verkeert ??

John
Door Mike
#19933
osjohn schrijft:
Mike schrijft:
Nu nog een usb versie die de voorspelling kan uploaden naar je eigen site ;)


Is dat niet een beetje dubbel werk, elke weersoftware voorspeld ook de vooruitzichten ??

Of zie ik dat verkeert ??

John


Ja dat is waar, je kan met je eigenweerstation en software ook voorspellen, maar zo een console in huis is toch ook wel leuk, en als die grafisch die meerdaagse voorspelling op je site kan zetten zou dat toch ook wel leuk zijn.
Door Christian
#19938
osjohn schrijft:
Mike schrijft:
Nu nog een usb versie die de voorspelling kan uploaden naar je eigen site ;)


Is dat niet een beetje dubbel werk, elke weersoftware voorspeld ook de vooruitzichten ??

Of zie ik dat verkeert ??

John


Dat wel, maar is die weersoftware ook mee te nemen op vakantie??

groeten Christian ;-)
Door keesweer
#19942
Is het echt zo simpel??
Waarom gebruikt het KNMI dan toch een van de krachtigste computers ter wereld van
ECMWF in londen om dan toch nog bij een 2 daagse verwachting een betrouwbaarheid van
90% te halen.

Maar even serieus weet iemand het verschil in de signalen van het DCF en via het internet en is er iemand met goede ervaringen met een weersvoorspeller.

Groetjes kees.