Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Master
#21481
Hallo collegas

Mijn beste buurman en collega van Weerstation Holwerd Pier,
heeft mij een linkje gegeven van een compleet satelliet ontvanger systeempje,
namenlijk deze WeSaCom-B http://www.wraase.de/e_apt06.htm.

Heeft iemand hier ervaring met dit pakket, en mischien een paar goeie tips
voor satelliet ontvangst.
Als ik het goed begrijp komt het signaal binnen via de geluidsingang van de pc ??

En wat heb ik meer nodig ?, heb zelf de hosting en server voor mijn website,
dus dat zal hopenlijk genoeg zijn. B)

Alvast bedankt
Door Master
#21526
Hmm ja die is inderdaad goedkoper, maar zal wel zonder antenne zijn dacht ik ?

Wat betreft de ontvangst en bewerking van de foto's, hoeveel of wat voor eisen stelt dit aan de computer ? Ik heb een server met een dualcore atom 330 en 4 gig geheugen.
Volgens mij moet dit kunnen toch ?

Mischien dat ik nogeens in Grootegast kan komen kijken, is nog te doen vanuit Ternaard. Als je dat goedvind natuurlijk Wisse ?

Valt er nog iets te zeggen over de kwaliteit van de antenne mischien ?
ik lees dat er in ieder geval twee soorten zijn, welke kan ik het beste nemen.

alvast bedankt voor de antwoorden :)
Door forsurh
#21536
Master schrijft:
Hmm ja die is inderdaad goedkoper, maar zal wel zonder antenne zijn dacht ik ?


Dat klopt. Dit is zonder antenne. Op zich maakt het niet zo heel veel uit of je de APT-06 of de R2FX gebruikt. Het grotere verschil zit in de antenne. Het beste is een QFH antenne, maar die zijn nogal prijzig. Ben je een beetje technisch dan kun je hem ook zelf maken.

Zelf gebruik ik hier nu een andere, een WSP-137 en erg gevoelig. Wat ik door testen heb geleerd is dat het grote verschil de kabel maakt. Met de juiste keuze is lijnversterker totaal niet nodig. Of je moet meer dan 15 meter hebben.

Wat betreft de ontvangst en bewerking van de foto's, hoeveel of wat voor eisen stelt dit aan de computer ? Ik heb een server met een dualcore atom 330 en 4 gig geheugen.
Volgens mij moet dit kunnen toch ?


Het ontvangen van een foto stelt vrijwel niets voor. Dat kan met een hele simpele PC al. In ca 10 minuten heb je een plaatje binnen.
Maar dan het bewerken. Op dit moment kan ik met mijn Pentium 4 2,4 ghz en 2GB
9 bewerkingen maken. Doe ik er meer dan komt de volgende ontvangst in het gedrang zodat dan dingen uitgesteld worden door het programma en dus veel later op de site komen.

Misschien dat ik nogeens in Grootegast kan komen kijken, is nog te doen vanuit Ternaard. Als je dat goedvind natuurlijk Wisse ?


Kan altijd, stuur me dan maar een PM

Valt er nog iets te zeggen over de kwaliteit van de antenne mischien ?
ik lees dat er in ieder geval twee soorten zijn, welke kan ik het beste nemen.

alvast bedankt voor de antwoorden :)


Er zijn nog wat soorten, een kruisdipool is gek genoeg de minst geschikte vanwege de "nullen" in de ontvangst. Qfh is het beste

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door Master
#21561
Het vreemde is dat er bij het complete pakket (Link) wat ik in mijn eerste bericht geplaatst heb, wel een kruisdipool geleverd wordt.

Maar als je nu zegt dat ik dat beter niet kan doen, zal ik eens naar de WSP-137
moeten kijken.

Wat denken jullie ?:blink: