Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door djdeeno
#21574
Hoi

Ik heb sinds kort een weerstation, alecto ws4000 prachtig mooi beginners set, maar ik wil meer of kijken of het volgende mogelijk is, misschien kan iemand mij daar antwoord op geven?

Op het dak de meetinstrumenten, en in me hobbykamer heb ik het weerscherm met usb aansluiting, deze staat hier omdat ik hier mijn internet verbinding heb daarmee de gegevens straks op me website wil tonen.

In huis kamer wil ik graag een extra scherm hebben zodat daar ook de gegevens kan aflezen. Is dit mogelijk en zo ja hoe of welk weerstation bied deze mogelijkheid?

Wat ook een optie is om een scherm in de huiskamer te plaatsen en in de hobbykamer een usb ontvanger of.... draden trekken zal niet gaan want voor USB is deze afstand te lang.

Iemand een tip of idee?

Alvast bedankt
Door Master
#21576
Volgens mij kun je met een Davis er nog een extra concole bij zetten.

Maar ik weet niet of je ook of al! een website hebt, of dat dit in de bedoeling ligt ? zo ja dan kun je met een laptopje of netbook (goedkoper) in realtime je gegevens uitlezen.

Zo heb je weatherdisplay live, en voor cumulus heb je cumulusrealtime.
En zo heb je met de beroemde carterlake templates bijna realtime gegevens die door ajax geupdate worden.
Deze laatste kun je nu op mijn website werkend zien.

Klinkt dit allemaal nogal ingewikkeld dan kun je hier bijna op dit forum al je kennis opdoen.;)

sucses
Door etab
#21577
Dat wat jij wilt heb ik ook met mijn Weerstation.
De basis hangt op zolder en in de huisklamer hangt en zelfde scherm maar dan zonder usb.
Volgens mij kan dat met elk weerstation. Want je zoekt gewoon de zender van je tempmeter op. Als is het die van de buurman.
Door djdeeno
#21578
Ja wat ik wil is dus een display/console op me hobbykamer, deze sluit ik aan op me servertje zodat de gegevens op internet komen, das geen probleem, ben webdesigner dus gaat me wel lukken maar ik wil een 2e schermpje/console in de huiskamer.

kortom kan er een 2e display op een weerstation? en zo ja, zijn hier alleen bepaallde type in? of werkt alle draadloze consoles op elkaar? kan dat ingesteld worden?

ben benieuwd
Door weerstation
#21579
Je kan een extra ontvangstunit (scherm) van de ws4000 gebruiken, deze vangt gewoon je sensoren op. Misschien ook wel schermen van andere leveranciers omdat dit soort stations vaak ook onder andere namen verkocht worden.

Probleem kan misschien de prijs worden. Gezien de prijs van het hele weerstation zou een los display wel eens bijna even duur kunnen zijn als het hele station.

Ik zou eens bij de leverancier waar je je WS4000 gekocht hebt informeren of bel eens eens met het telefoonnummer op www.alecto.info