Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door fotogw
#22381
Vanochtend had ok 0.3mm neerslag in de regenmeter, maar volgens buienradar "geen wolkje aan de lucht". Omdat de luchtvochtigheid hoog was, en de temp onder het dauwpunt lag is dat vermoedelijk dus geen regen, maar dauw geweest denk ik.
Nou kan ik in WD de keuze maken "ignore first rain of the day (dew)" Wat doen jullie? Accepteren dat de dauw bij de neerslag komt te staan of accepteren dat bij elke regendag 0.3mm minder geregistreerd wordt?

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Bijlagen
schermafbeelding.png
schermafbeelding.png (18.42 KiB) 2247 keer bekeken
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#22383
Hallo Gerhard,


Neerslag is Neerslag dus ook dauw is Neerslag.

Ik heb hetzelfde als jou namelijk ook 0,3 mm Neerslag gemeten door Dauw/Nevel.

Hetzelfde geld voor afgelopen Winter met smeltende Sneeuw in de Regen meter.

Ik laat het gewoon staan en laat het meetellen als Neerslag, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Mvg,

Martijn
Door Weerstation Kaatsheuvel
#22384
Hallo Gerhard,

Volgens mij kan je geen 0.3 mm dauw registreren, maar heeft het echt gemiezerd, of er heeft een vogel iets in jou regenmeter gedaan.
Groet,
Hans
Door Mike
#22385
Ik denk ook dat je toch iets van miezerige neerslag hebt opgevangen, de LV was idd erg hoog maar wat neerslag sluit ik ook niet uit.
Door fotogw
#22386
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Hallo Gerhard,

Volgens mij kan je geen 0.3 mm dauw registreren, maar heeft het echt gemiezerd, of er heeft een vogel iets in jou regenmeter gedaan.
Groet,
Hans


Shit;-) Dat kan ook nog! Maar er zit een "theezeefje" in de meter, en die is schoon! En er zijn meer stations met een lage meting in de buurt, en echt geen indicatie van regen!
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#22387
Hallo,


Ik heb ook 3 mm neerslag, Gisteravond en vannacht heeft het waarschijnlijk gemiezerd.

En Gerhard, De Buien radar hoeft niet altijd regen aan te geven,Bindt je daar niet op vast.

Het kan heel goed regenen zonder dat Buien radar dat aangeeft.

Andersom kan ook, Dat Buien radar regen aangeeft terwijl het plaatselijk droog kan zijn.

Aantal keren al meegemaakt dus vandaar.

Mvg,

Martijn
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#22395
Hallo

Ik heb ondertussen mijn Neerslag aangepast.

Stond verkeerd en meet nu weer met 2 mm.

Mvg,

Martijn