Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door tinuz97
#22985
Eckie76 schrijft:
Ik meet op 2,40, omdat ik helaas geen andere mogelijkheden heb.
Wat ik zie, is dat de minima in de winter wat hoger blijven dan wanneer ik op 1,5 meter meet.
Mijn maxima zitten structureel iets hoger dan ons 2e station dat 5 km verderop ligt.
De minima zitten ook structureel iets hoger.
Weerstation 2 staat in een erg ruime tuin, op 1,5 meter boven gras.

Een 100 % perfecte opstelling heb ik zeker niet, maar dat ligt meer aan de nogal krappe achtertuin waar het station hangt (niet aan huis, maar aan een carport).
Windmeter staat op 10 meter en heeft bij noordelijke wind last van 3 enorme eiken van onze achterburen. Daar kan ik nog mee leven, al wil ik die bomen binnenkort wel omhakken omdat ze inmiddels op ons grondgebied staan ( stammen drukken al tegen de schutting ).Nu houd ik wel van bomen, maar niet van 3 woudreuzen die onze hele tuin vernielen, de dakgoot permanent verstoppen.
Helaas werken mijn achterburen niet mee, waarover later meer in de dagbladen..;) .



Zelfde voor mij,ik meet op 2,85 meter hoog........omdat ik boven de schutiing en aanbouw van de buurman wil komen ivm de warmte uitstraling van bijde genoemde objecten.
Tevens staat op die hoogte in een goede airflow wat dan als resultaat opleverd dat het juist wel klopt op die hoogte (vergeleken bv met weerstation oss,ravenstijn en knmi volkel)
In de winter klopt het inderdaad weer niet,maar dan verhuis ik hem altijd naar een 2de paal die ik heb staan op 1,5 meter hoog en dan toch geen hinder ondervind van de warmte,zo kan het ook :P