Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door vincent37
#36419
Ik heb deze week een nieuw weerstation gekocht (balance meteo RF-WS105). Heb het .exe program geïnstalleerd op de pc, maar nu lukt het niet om de RF-verbinding tussen de hoofdunit en de USB-zender tot stand te brengen. In de handleiding (probleem oplossen) staat: Als na een uur of langer wachten de rest van het scherm niet is verschenen, verkleint u de afstand
tussen de USB-zender en de hoofdunit, controleert u de batterijspanning en herhaalt de
bovenstaande installatieprocedure.
- Als het nu nog niet lukt, probeer dan de USB-verbinding te verwijderen en haal alle batterijen uit de
USB-zender. Plaats de batterijen opnieuw en breng de USB-verbinding nogmaals tot stand.
Herhaal de bovenstaande procedure om de RF-verbinding tot stand te brengen.

Dit alles heb ik al diverse malen gedaan, maar nog steeds geen resultaat. Heeft iemand hier ervaring mee of liever nog: kan iemand mij helpen?
Bij voorbaat mijn dank.

Handleiding Balance Meteo RF-WS105:
http://attachments.content4us.com/manuals/NLNED/MANUAL_RF-WS105.PDF
Door poldeleeuw
#36424
Bij mij moest ik eerst de batterijen steken in de buitenunit en daarna pas in de binnenunit. Het is wel een ander weerstation maar misschien help het.