Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Willems
#48691
Bedankt voor jullie reacties. De oplossing van het kastje van Konig is inderdaad een goede optie.

Bedankt voor de info over de TFA primus, een mooi station, alleen wordt deze niet door Cumulus ondersteund.

In principe heb ik dus nog de volgende opties:

- WMR 200 + konig verbinding
- Alecto WS5000 + Konig verbinding
- Davis Vantage Vue + Envoy 6316

Waarbij er natuurlijk een groot kwaliteitsverschil zit tussen de Alect, Davis en de Oregon Scientific. Bijna een belediging om Davis en Alecto samen te noemen :-)
Door Willems
#49149
Bedankt voor de opmerking, ik heb het inderdaad gezien dat het werkt via WUHU. Op het moment ben ik alvast begonnen met Cumulus in te stellen in afwachting van mijn weerstation.

Ik heb toch de keuze gemaakt voor een Davis Vantage Vue, met weather envoy, de reden is dat ik nu een Alecto zonder PC aansluiting heb, en daarvan werkt de "Atoomklok" niet. En ik heb een eenvoudige La Crosse die ik gebruik om te kijken hoe warm het is voor het hardlopen en die geeft nu prachtig 35 graden aan. :)

Dus dan maar iets meer uitgeven en minder frustraties hoop ik...
Door Willems
#54377
Inmiddels naar volle tevredenheid een Davis Vantage Vue + 6510 USB datalogger en de Envoy 6316 geinstalleerd. Het werkt perfect, het console in de huiskamer en de connectie naar internet via een Windows Server 2012 Essentials werkt perfect.

Bedankt voor alle suggesties!

PS: Heb ook zojuist het weerstation aangemeld voor Het Weer Actueel (Helmond Vossenberg) en de website ben ik nog aan het ontwikkelen. www.willemssen.nl