Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door aruxa
#53102
goedendag,

ik zit denk ik met een aardig probleem
mijn weerstation geeft nu al 3 weken LL,L aan
wat is dit voor iets?
heb al de batterijen vervangen of van plaats veranderd maar niets helpt,wat kan ik doen ??????
Door Snarf2000
#53103
Heb je ook wat aanvullende informatie?
Merk, type, etc.

Iets duidelijker zijn mbt je vraagstelling zal hier heel veel helpen.

Frans
Door aruxa
#53104
zie helaas geen merknaam,staat waarschijnlijk op de beschrijving wat ik niet meer heb de thermo sensor gaat iig van -50 tot +70 daar kan het niet aan liggen
Door Wietse
#53105
Weet je zeker dat de thermo sensor niet boven de 70 of onder de -50 is gedoken?
Hier kunnen we natuurlijk niets mee.
Door yjb
#53107
Zolang we niet weten wat het merk en type is wordt het moeilijk.

Dit is wat ik bij andere stations heb gezien:

If your thermometer displays HH.H° or LL.L°, this means that the temperature has exceeded or fallen below the thermometer's measurement range.

Aangezien je aangeeft dat deze situatie al weken bestaat, krijg ik de indruk dat de sensor defect is. Misschien eens naar binnenhalen en kijken of er geen vocht of vuil rond de sensor zit?
Door ws vreewijk
#53110
Geen merk enz, ja word een lastige.:unsure:
Misschien kan je een foto maken en hier plaatsen.:)

gr chris
Door janoniem
#74964
Ik heb een weerstation gekocht bij de Action van het merk nor.tec.
Deze geeft nu ook de code LL.l op de plaats van de buitentemperatuur.
De vochtigheidsgraad buiten wordt wél aangegeven, zie bijgaande foto.
De sensor had ik op 1 meter hoogte aan de stroompaal bevestigd.
Het probleem ontstond na een dag fikse regen.
Ik vermoed dat de sensor daar niet tegen kan.
Misschien levert mij de Action een nieuwe sensor?

Ps: Hoe voeg ik de foto in, het icoontje levert alleen een img code.
@Toulon7559 Bedankt voor antwoord.
Mijn plaatje was 800 Kb en dat was al te groot, wel een erg zuinig forum.
Bijlagen
Fout.jpg
Fout.jpg (201.43 KiB) 3627 keer bekeken
Laatst gewijzigd door janoniem op 22 sep 2023, 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74965
Je kunt alsnog een plaatje toevoegen aan je bericht via ‘Wijzig bericht’, te openen via het 'wieltje/setup'-icoontje rechtsboven in het bericht.

Toevoegen van een plaatje cq bijlage:
- onder het invoervenster voor tekst zitten een paar tabs, waaronder ‘ bijlagen toevoegen’
- klik dat tabblad open
- zoek op je PC oid de betreffende file
- klik & voer in, incl. eventuele verklarende titeltekst
- klik op ‘Verstuur’ om het bericht af te sluiten.

Plaatsing van het plaatje binnen het bericht kun je nog verfraaien ( 😉 gewoon uitproberen),
maar zo koppel je ruwweg een plaatje aan een bericht.
Een plaatje met resolutie van ca. 640*480 is meestal voldoende gedetailleerd om een boodschap over te brengen, en dat vraagt niet zoveel capaciteit van verbinding en server.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74966
Hoe ziet de buitensensor er uit?

Gezien de vooraf bekende gebruikseisen eigenlijk onaanvaardbaar,
maar sommige van de buitensensoren zijn technisch meer geschikt voor binnengebruik dan voor langdurig blootstellen aan 'buitenweer'.
Kijk in de gebruiksaanwijzing en/of spec (indien beschikbaar) of daarin iets staat over beschermd opstellen!
Ook zonder zo'n aanwijzing worden buitensensoren voor Temp&Hum vaak bij voorbaat door gebruikers in een beschermend 'weerhutje' gezet,
zodat zon, vocht en neerslag minder hun kwalijke invloed kunnen uitoefenen.

ÓF in jouw geval misschien noodzaak van bescherming van toepassing is,
dat kun je provisorisch/eenvoudig uitproberen door
- je buitensensor naar binnen halen,
- goed laten drogen,
- kijken of de vertoning dan wel weer gaat kloppen (= opgelijnd met de 'binnen'-waarden op de console)
- na die voortest de buitensensor in de buitenopstelling terugzetten met een plastiek bakje over de kop als probeer-bescherming, en kijken want dan gebeurt.

Als de buitensensor na bijv. 2 dagen binnen droog&warm testen nog steeds geen goede temp-vertoning geeft,
dan lijkt me dat een garantie-aanspraak wel terecht is, met heldere demonstratie bij de Action-klantenbalie.