Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door thomaske
#53606
Hallo,

Ik ben hier nieuw, even voorstellen.
Ik ben Thomas en woon in As (België) en zou graag ook een professioneel weerstation willen kopen heb er nu ook eentje maar heeft geen usb en dergelijke.
Nu mijn vraag: er zijn zoveel weerstationen op de markt dat ik niet weet welk te kopen.
Mijn budget is rond de 200 euro.
Welk weerstation raden jullie me aan?

Groeten Thomas
Door Snarf2000
#53617
Je kan ook even de zoekfunctie van HWA gebruiken.
Een zelfde topic als deze zijn al meerdere malen aan de orde geweest.

Grt. Frans
Door tuinmantom
#53619
Wat ik mij nog herinner van de TFA is dat je beperkt was met de software om deze uit te lezen, vooral als je op een Linux variant wil werken zoals OpenWRT (de software om m'n website up to date te houden draaide - en draait binnekort opnieuw - op mijn router, zodat ik geen PC 24h moet laten aan staan)

Als mijn technische praat je niets zegt, mag je m'n post negeren :p
Door thomaske
#53623
Hey,

Hoe kan je dat op je router dan laten draaien?

Groetjes
Door Overijse
#53637
Hier iets meer dan 3 jaar gewerkt met Lacrosse als beginner om te zien of het wel iets voor me was, heel tevreden over geweest mits de nodige aanpassingen in de loop van het gebruik ervan. (verwarmde en vergroote regenmeter, zelfbouw ventilatie weerhut).

Laat je tevens niet afschrikken door een station zonder USB aansluiting, bestaan connectoren genoeg om dat om te zetten.

Grtz
Kris
Door tuinmantom
#53638
Dit gaat wat offtopic... maar van bepaalde routers kan je hun firmware overschrijven met een soort Linux (zelf heb ik deze: http://wiki.openwrt.org/toh/linksys/wrt160nl) Eens die Linux er op staat, kan je er bijna alles op draaien wat je maar wil. Er zit USB, serieel, wifi, ethernet op, meer heb je niet nodig voor een weerhub.
Door thomaske
#53651
Ik heb op deze moment ook al een weerstation van Cresta DTX-500.
Kan ik deze op de een of andere manier ook aansluiten op de pc?