Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Weerhuisje.nl
#57891
De WUS01 is bedoeld voor weerenthousiasten die hun weerdata graag op internet geplaatst willen hebben maar zelf onvoldoende kennis/en of tijd hebben om dit te realiseren.

Een plug&play weerwebsite. En ondanks veel en uitvoerig testen zijn praktijk situaties toch vaak net even anders. De afgelopen week na de introductie zijn we dan ook intensief bezig geweest met het leveren van ondersteuning aan mensen die een WUS01 aangeschaft hebben. Daarbij zijn een aantal kinderziektes ontdekt en geëlimineerd.

We zullen ongetwijfeld nog wel enige bugs tegenkomen. Maar onze service staat hoog in ons vaandel en we doen dan ook alles voor een tevreden klant. Niet alleen vóór of tijdens aanschaf maar ook daarna. Wij leveren levenslang support op de door ons geleverde producten.

Het WUS product wordt nog verder doorontwikkeld en er zullen dus eenvoudig te installeren updates verschijnen.

Voorbeelden van geslaagde installaties, ook Vantage Vue en VP2 plus http://www.weeroudoverdie.nl/ of via gratis webspace van provider b.v: http://members.ziggo.nl/ws-dewicke/

Albert Gritter,
Weerhuisje.nl
Door Doornenburg weerstation
#57893
gewoon een meteobridge, licensie plus hardware dik onder de 90 euro en draaien maar. ook heel energie zuinig.
Na 12 jaar wd gebruikt te hebben is dit in combinatie met de template van Wim ideaal. Geen gedoe met overgeprogrammeerde software die veel grafiekjes kan laten zien, maar wel een pc nodig hebben en gewoon op de eigen site, dus je hebt er alle controle over.
En wat willen we nou, de hele dag achter de weercomputer zitten om te kijken of dat ding nog wel werkt of gewoon een weerstation dat doet wat het moet doen: data versturen.
Door wvdkuil
#57895
Doornenburg weerstation schrijft:
gewoon een meteobridge, licensie plus hardware dik onder de 90 euro en draaien maar. ook heel energie zuinig.
Na 12 jaar wd gebruikt te hebben is dit in combinatie met de template van Wim ideaal. Geen gedoe met overgeprogrammeerde software die veel grafiekjes kan laten zien, maar wel een pc nodig hebben en gewoon op de eigen site, dus je hebt er alle controle over.
En wat willen we nou, de hele dag achter de weercomputer zitten om te kijken of dat ding nog wel werkt of gewoon een weerstation dat doet wat het moet doen: data versturen.
Ik zou het helemaal met je eens willen zijn, MAAR de template is voor mensen met meer ervaring. Wat we nodig hebben voor eerste keer gebruikers (first-time users) is een klein apparaat (zoals een meteobridge of een raspberry) EN een eenvoudige html/css/javascript site (dus niet een template met tientallen php scripts e.d.) EN een site die genoeg heeft aan de data uit de HWA upload.
Groeten, Wim
Door Weerhuisje.nl
#57958
gewoon een meteobridge, licensie plus hardware dik onder de 90 euro en draaien maar. ook heel energie zuinig.
Na 12 jaar wd gebruikt te hebben is dit in combinatie met de template van Wim ideaal. Geen gedoe met overgeprogrammeerde software die veel grafiekjes kan laten zien, maar wel een pc nodig hebben en gewoon op de eigen site, dus je hebt er alle controle over.
En wat willen we nou, de hele dag achter de weercomputer zitten om te kijken of dat ding nog wel werkt of gewoon een weerstation dat doet wat het moet doen: data versturen.


Ja dat kan natuurlijk ook. Maar zoals al aangegeven door Wim is dit een product speciaal voor diegenen die niet zelf willen configureren. Plug&play. En als er dan toch vragen rijzen, dan bel je en krijg je ondersteuning net zolang tot alles naar tevredenheid is. Gewoon in persoonlijk contact, in het Nederlands, met de leverancier van het product. En dat ook na een jaar, twee jaar, net zolang er ondersteuning gewenst is.

Daarnaast slaat de WUS alle historische data op in een eigen database. Die zeer eenvoudig te backuppen is. Dus al je waardevolle weergegevens veilig in een vertrouwde omgeving en altijd direct beschikbaar.

Albert Gritter.
Weerhuisje.nl
Door wvdkuil
#58069
Goede middag,
Nu ik even voor vakantie er tussen uit ga: De stand van zaken rond mijn testen met de WUS01 van Weerhuisje.

Werkt het? Ja, mede dankzij vlotte aanpassingen in de documentatie en de aangeleverde programmatuur vanuit Weerhuisje.

Werkt het voldoende?
Ja, voor iemand die
1. een kant en klaar oplossing wil
2. weinig of geen technische kennis over website bouw en onderhoud heeft
3. meteen resultaat wil
en
4. met de beperkingen kan leven.

Mijn homepage als voorbeeld van een implementatie zonder php, alles in html, zonder scripts van de provider.
Alleen voor vragen heb ik er even een verwijzing naar een contact pagina ingevoegd.
Als een startende gebruiker ook een contact pagina wil zal hij/zij een script van de provider moeten gebruiken. Maar dat stond los van het testen.

Werkt het ook met een template? Ja, met de Saratoga template werkt het al.
Maar Wview kent geen weer-parameters voor "gisteren". Dus daar heeft Ken True een "truc" voor verzonnen. Die zou ik ook kunnen toepassen voor de Leuven template, maar ik heb eerst maar de vraag aan de ontwikkelaar gesteld of er een uitbreiding op Wview of een andere oplossing door hem te ontwikkelen is.

Na mijn vakantie zal ik linksom of rechtsom de Leuven-template wel geschikt maken voor Wview.

Groeten, Wim
Door nitrx
#58070
wvdkuil schrijft:
[quote

Mijn homepage als voorbeeld van een implementatie zonder php, alles in html, zonder scripts van de provider.
Alleen voor vragen heb ik er even een verwijzing naar een contact pagina ingevoegd.
Als een startende gebruiker ook een contact pagina wil zal hij/zij een script van de provider moeten gebruiken. Maar dat stond los van het testen.
.

Groeten, Wim[/quote]

Interne ip's werken niet :) Fijne vakantie
Door wvdkuil
#58071
nitrx schrijft:
wvdkuil schrijft:
[quote

Mijn homepage als voorbeeld van een implementatie zonder php, alles in html, zonder scripts van de provider.
Alleen voor vragen heb ik er even een verwijzing naar een contact pagina ingevoegd.
Als een startende gebruiker ook een contact pagina wil zal hij/zij een script van de provider moeten gebruiken. Maar dat stond los van het testen.
.

Groeten, Wim


Interne ip's werken niet :) Fijne vakantie[/quote]

Bedankt voot het signaleren.

DOM DOM DOM.
Ik was natuurlijk ook "even" iets fris gaan drinken en vergeten de links na het posten te testen.
Dus nu kan ik de post niet meer aan passen.

De juiste url van mijn test "home page' is http://users.telenet.be/Weerstation-Wilsele/