Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door walberg
#59233
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van een VP2. Ik heb Weather display draaien op een netboekje wat op win7 draait. Weather display geeft Davis Vantage Pro Comm Port error aan. Ik heb al bij Davis gekeken naar de drivers CP210x_usb_serial_converter_ver2.exe maar die geeft aan dat CP210xManufacturing.dll ontbreekt.
Wie heeft een complete set drivers en/of weet hoe hij de compoort in moet stellen in Weather Display?
Door JozBaz
#59234
Hallo,

Is dit een VP2 met een seriële connector (9-pins), welke je via een serieel-naar-USB converter op je Netbook met Win7 wilt aansluiten?
Weet je zeker dat je de goede compoort hebt gekozen? 'Ziet' Windows de com poort?

Kijk hier eens naar, en laat WD vervolgens naar de ingestelde poort 'wijzen'.

Open het configuratiescherm.
Selecteer “Systeem”.
Selecteer “Hardware”.
Selecteer “Apparaatbeheer”. Je krijgt een lijst met alle pc-onderdelen. Bij het onderdeel “COM & LPT poorten” vind je de USB/seriële adapter terug, samen met de aan de adapter toegewezen COM-poort. Als deze COM-poort niet COM1, 2, 3 of 4 is, kan je deze manueel aanpassen.
Selecteer de USB/seriële adapter en klik rechts.
Selecteer “Eigenschappen…”.
Selecteer “Poortinstellingen”.
Selecteer “Geavanceerd”.
Wijzig in dit menu de COM-poort naar COM1, 2, 3 of 4.

Succes.

Jos
Door tjabine
#59255
walberg schrijft:
Nee Een envoy met een usb datalogger.


Is het niet zo dat CP210xManufacturing.dll op je pc komt te staan als je Weatherlink heb geïnstalleerd?

Probeer het eens, zet even weatherlink op je pc en zet daarna nog een keer de CP210x_usb_serial_converter_ver2.exe er op en kijk of het dan wel werkt?

Gr Ron.
Door walberg
#59256
De installatie vertikte het om de driver te installeren, Driver is met dank aan Snarf handmatig geinstalleerd, alleen de hardware is nog niet helemaal okay dus daar moet ik nog aan werken. In ieder geval bedankt.