Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Weerstation Rijnmond
#7395
De ultimeter heeft een (Wind)meet interval van 2 seconden, dat weet ik omdat ik goed bevriend ben met de eigenaar van Weerstation Rotterdam Ijsselmonde.

En idd wat Olaf zegt dat je de aansluitingen zeer goed tegen vocht moet beschermen want daar zijn ze wel gevoelig voor.

Je bedoeld Radio Abee, die verkoopt het standaard pakket, daar moet je nog een regenmeter bij kopen, die vrij snel kapot gaan... Aldus Ws Ijsselmonde.
En een luchtvochtigheidsmeter voor buiten zit er ook niet bij.


Bij radio Abee kunnen ze je er ook weinig over vertellen/helpen, dit uit ervaring.
Omdat het te weinig verkocht wordt daar.


Overweeg je keuze!

Mvg,

Olivier
Door AenG
#7396
Jan,

Ultimeter is hier niet zo bekend. En voor ondersteuning kun je op dit board waarschijnlijk ook niet terecht. Als ik op het punt stond om een weerstation te kopen zou ik altijd voor een gangbaar model gaan. Ondersteuning is dan geen probleem, en je kunt meestal bij meerdere leveranciers terecht voor eventuele uitbreidingen.

Een ander punt is de software die samenwerkt met het station. Je keuze wordt aardig beperkt. Geen Wswin, meteohub etc.
Dan zou voor mij de keuze makkelijk zijn.

Gr Geert
Door SpeedyGJ
#7399
De regenmeter is direct verbonden, leuk die 0.1mm.
De windmeter is 5sec! Voordeel van deze is dat dit stations geen vaste windsnelheden heeft, de vp2 wel.

Let wel op dat ik deze gegevens van het clipje haal he.
Door jansmit
#7401
AenG schrijft:
Jan,

Ultimeter is hier niet zo bekend. En voor ondersteuning kun je op dit board waarschijnlijk ook niet terecht. Als ik op het punt stond om een weerstation te kopen zou ik altijd voor een gangbaar model gaan. Ondersteuning is dan geen probleem, en je kunt meestal bij meerdere leveranciers terecht voor eventuele uitbreidingen.

Een ander punt is de software die samenwerkt met het station. Je keuze wordt aardig beperkt. Geen Wswin, meteohub etc.
Dan zou voor mij de keuze makkelijk zijn.

Gr Geert


Weather Display werkt goed met Ultimeter volgens het forum van Weather Display
Door Weerstation Rijnmond
#7402
Virtual Weather Station van Ambient werkt ook prima.

Update intervals volgens de tech spec's van Peet Bros:

Wind (PRO Anemometer) 0.5 seconds, typical (more often at speeds >5 mph)

Wind (Standard Anemometer) 1 second, typical (more often at speeds >10 mph)


Mvg,

Olivier
Door jdew
#7406
Dat zijn mooie meetwaardes en hij dus sneller dan de vantage.
ik had de importeur ook nog een mailtje gestuurd ,met de vraag welke van de twee apparaten het best is .Kreeg als antwoord dat er bijna geen verschil is tussen beide apparaten.Alleen de ultimeter is degelijker.en heeft minder snufjes.

Olivier zou jij je vriend van het weerstation Ijsselmonde eens willen vragen of hij eens zijn ervaring met mij (ons) wil delen? want hij is een van de weinige die ervaring heeft met de ultimeter 2100.ben erg benieuwd naar de zwakke en sterke kanten van dat ding.

groet Jan
Door Weerstation Rijnmond
#7409
Hoi Jan,


Probeer hem een te mailen, mocht je geen reactie krijgen zal ik het eens vragen, maar hij heeft het op dit moment er druk heeft een eigen winkel en kerst!


Maar zal mijn best voor je doen.

Mvg,

Olivier
Door jdew
#7411
Ik had hem een paar weken geleden al een mailtje gestuurd , maar ik nooit antwoord gehad.misscchien moet hij zijn post nog lezen.ik wil ook niet opdringerig overkomen dus wacht nog even.

groet Jan
Door Weerstation Rijnmond
#7413
het is idd wat ik zei, hij heeft het erg druk. Laat anders even een berichtje achter op zijn shoutbox.


Mvg,

Olivier