Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door wvdkuil
#61226
Goede morgen,

Er zijn vanochtend (10:00 uur) nog een 15 weerstations die precies 1 uur achterlopen met de weergegevens aan te leveren aan HWA en dus ook aan anderen als WU.

Bij mij was consoleWD niet automatisch op zomertijd gegaan terwijl de raspberryPI zelf de goede tijd aangeeft. Stoppen en starten van consoleWD en het probleem was opgelost.

Al mijn andere weerprogramma's die onder windows-7 (Cumulus, WD, WL), op een Mac (WeatherCat) of met eigen hardware (Meteo*** en Wview) draaien zijn bij mij wel automatisch overgegaan omdat de tijd op hun apparatuur om 2 uur automatisch aangepast is.

Dus als bijvoorbeeld uw eigen WeatherDisplay precies 1 uur achterloopt hoeft volgens mij alleen de tijd op de PC correct gezet te worden. Uw consoleWD moet wel even gestopt en weer gestart worden.

Groeten, Wim
Door dibasta
#61227
Goedemorgen!

Vreemd!! normaal gebeurt zoiets toch altijd automatisch??
Moest hier pc, laptop en de console handmatig een uur vooruit zetten, wat volgens mij niet eerder hoefde toch?

Gr,
Peter.
Door powerr
#61228
Als de tijd niet automatisch in Windows wordt aangepast, staat de optie om de tijd automatisch aan te passen uit.
Je kunt deze optie inschakelen door onderstaande stappen te volgen:
1. Klik op de klok rechts in de taakbalk.
2. Klik op Instellingen voor datum en tijd wijzigen...
3. Klik op Tijdzone wijzigen.
4. Zet een vinkje bij Klok automatisch aan zomertijd aanpassen.
Bijlagen
tijd.jpg
tijd.jpg (91.92 KiB) 1785 keer bekeken