Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door vanappeven
#66995
Hallo ik heb vantage vue met usb datalogger. Nadeel is dat mijn pc altijd aan moet staan wil ik uploaden naar website of wunderground. Kan ik dit omzeilen, liefst op een niet te dure manier? Dus wel uploaden maar niet de pc altijd aan laten staan.

Groet Twan.
Door wvdkuil
#66998
vanappeven schrijft:
Hallo ik heb vantage vue met usb datalogger. Nadeel is dat mijn pc altijd aan moet staan wil ik uploaden naar website of wunderground. Kan ik dit omzeilen, liefst op een niet te dure manier? Dus wel uploaden maar niet de pc altijd aan laten staan.

Groet Twan.
Er zijn meerdere oplossingen die qua prijs en gemak van installeren verschillen.

raspberryPI met een weerprogramma,
1. bijvoorbeeld consoleWD (WD oudere broertje). Lastig te installeren omdat er geen documentatie is. Relatief oud en beperkt weer-programma
2. diverse linux weer-programma's in verschillende kwaliteiten zonder of juist veel ondersteuning. Vaak zelfbouw maar Weerhuisje verkoopt een compleet pakket met wview

meteobridge als complete set te koop via weerhuisje en zoetermeer, maar ook zelf samen te stellen voor minder dan 100 euro Voordeel van zelf samenstellen is dat je 30 dagen op proef kan werken. Op dit forum is er veel kennis en ervaring mee. Modern weer-programma met veel mogelijkheden.

tablet onder windows ook hier is een discussie over op dit forum. Omdat het een volledige PC is maar in een goedkope behuizing zeker ook het overwegen waard omdat er geen nieuw weer-programma nodig is.

Deze eerste drie oplossingen kunnen dus de weer-data opladen naar uw eigen weer-website. En opladen naar WU behoort bij "alle" weer-programma's tot de standaard mogelijkheden.

Een andere oplossing: Davis Weatherlink IP logger deze logger laadt zelf de data 24/24 op naar Weatherlink.com en daarna door naar WU. Om de informatie ook naar een eigen website te krijgen is lastiger en zonder PHP kennis of een template niet te doen.

Dus wat zoekwerk op dit forum en gewoon blijven vragen,

Success, Wim
Door Toulon7559
#67013
WsWin bevalt me wel, maar ook bij stemt het 24/7-draaien van een PC tot nadenken: weliswaar bij mij een E3Box, maar toch .....
Misschien een brainwave, maar een heel kleine & zuinige configuratie:
is een Raspberry met daarop Windows10 een optie, met daarop weer WsWin als applicatie, incl. zijn ingebouwde upload naar eigen website (= indirect HWA) en naar WU?

[;-( Deze week bovendien gemerkt dat zo'n E3Box ook niet het eeuwige leven heeft, en dan wordt je nog druk met snel vinden van een alternatieve oplossing]
Door WSParkstad
#67014
Goedendag @All en Toulon,

Als men gebruikt gaat maken van een Raspberry dan zou ik zeggen maak gebruik van meteohub ipv Windows 10.

Draai nu al een lange tijd Meteohub op een ALIX.3D2 (500 MHz) en op een Raspberry die als backup klaar ligt, dan ben je met 100 euro klaar en heb je echt bijna alles voor te uploaden etc.
Enige wat ik nog mis in Meteohub is een twitter functie.

Met windows 10 denk ik zelf dat je toch veel krijg te maken met drivers problemen, maar dat denk ik, hier heb je met Meteohub geen problemen mee.

Zal in de toekomst wel gaan overstappen op Meteobridge Pro, maar zolang het nu nog lekker loopt laat ik het lopen.

Zie inderdaad wel graag info tegemoet wat betreft Raspberry en Windows 10 ;-)

Fijne dag,

Marcel.