Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Soulmaster
#68251
Ik heb voor weinig, kratje bier, een hagelnieuwe PCE-FWS 20 kunnen overnemen, zat nog in doos. Ding inelkaar gezet, even in een testopstelling buiten geplaatst en tot nu toe werkt dat toch wel prima..

Maar... het station zelf vind ik maar erg onhandig, ik kan nergens een setting vinden om het licht wat langer of continue te laten branden zodat het beter afleesbaar is.

Iemand hier een tip? Wil hier namelijk wel langer mee testen en dan vergelijken met mijn TFA Nexus. de PCE-fws 20 heeft 1 ding al beter voorelkaar, hij meet de neerslag dacht ik in 0.1mm en niet in 0.7mm , wie dat bij TFA heeft bedacht moeten ze heropvoeden.
Door Soulmaster
#68304
Thnx, ik ga dat eens doorlezen. Heb dit weerstation nu in een testopsteling staan en voor nu doet hij totaal niet onder voor de TFA-Nexus en de regenmeter doet 0.2mm en niet 0.7mm dus dat is al een forse verbetering.
Door Soulmaster
#68305
:) werkend :) en met een aan/uit schakelaartje zelfs.. En ook direct de voeding geregeld, transformatortje ipv van de batterijen..

nu alleen nog uitvogelen welke instelling in WD ik moet gebruiken. WD haalt wel data binnen maar doet er verder niets mee.