Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door Gobelijn
#74856
Hallo,

een domme beginnersvraag. Ik ben van plan om een weerstation te installeren en mijn keuze is gevallen op de WS90. Ik begrijp dat er bij de WS 90 geen montagekit begrepen is: geen paal om hem op te monteren.

Ten eerste: is dit correct?
Ten tweede, indien ja, waar koop ik dan best zo"n paal (liefst met een bevestigingsmethode)

Groetjes, G.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#74857
1. Correct begrepen (= mast is geen basis-onderdeel): zie de tekst in Manual-WS90, hoofdstuk ‘Mounting’
2. Vroeger zou ik hebben verwezen naar een antennemast voor een tv-antenne (toen overal te koop);
nu kun je oriënteren bij bijv. Weerstationkopen.nl bij ‘bevestigingsmaterialen’,
dan kijken wat je voor jouw gewenste opstelling vergelijkbaar lokaal kunt vinden bij bouwmarkt of onderdelenhuis,
en anders eventueel via web bestellen.

Toevoeging17Juli2023 / weggehaald 19Juli2023 na vervolgbericht van T.J.:
Laatste alinea mbt DHZ-alternatieven voor mast.
Gebruikersavatar
Door T.J.
#74861
De WS90 dient gemonteerd te worden op een buis van 25mm doorsnede, groter past absoluut NIET!
Hij klemt daarop vast door een klemring met een moer welke met de hand wordt vastgedraaid
De kabel van de eventuele externe stroomvoorziening zit dan in de buis, de kabel loopt dan ook door de buis

Eventueel kan de buis van 25 mm aan een buis met een grotere diameter bevestigd worden met klemmen om bijvoorbeeld aan een bestaande mast te bevestigen