Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door nolversteeg
#10090
Hallo meteovrienden,

De Kraaien hebben hun werk goed gedaan, de wmr928n is mank en geeft geen windrichting en windsnelheid meer aan, ze hebben geprobeerd de kabel die van de solarcel en transmitter naar de anemometer en windvaan ging (STR938) mee te nemen in het nest wat ze aan het bouwen waren. Nieuwe kabel gemaakt maar de transmitter is dood. Het systeem is al enkele jaren oud de buiten temperatuursensor heb ik al eens vervangen uiteraard veel te duur. nu weer 100 Euro voor de windvaan. wordt een duur station. vraag?? wat moet ik hiermee WMR928N is een leuk systeem samen met VWS. Repareren of vervangen door een ander station, maar dan wel met waarden 1 cijfer achter de comma, ziet er in de grafieken iets beter uit. En moet het ook nog betaalbaar zijn.en het liefst gisteren weer operationeel.

Niet allemaal tegelijk,
met dank Nol Versteeg
Eersel
Door Eckie76
#10091
Vervelend voor je. Is er niet iets te bedenken waardoor dit in de toekomst voorkomen kan worden, een soort verschrikker, of nylondraad om het geheel spannen net als bij vijvers om reigers te weren?

Ik weet niet hoeveel geld je wil uitgeven, maar dan adviseer ik toch alleen maar een Davis Vantage Pro. Misschien kan je er een tweedehands op de kop tikken, of een Weather Envoy van Davis bijvoorbeeld.
Door nolversteeg
#10092
Hartelijk dank Olaf,

Ik zit nu nog verder in de problemen, ik ben wel in voor de Davis systemen,hobby mag soms wel een geld kosten ware het niet dat ik nu mijn pasgemaakte weerhut op de brandstapel kan gooien, als de ISS van Davis niet los kan functioneren. Ik zie die kolos nog niet in mijn tuin staan, en het dak waar hij op moet komen iets hoger is dan 1,50mtr. De Envoi is best wel leuk omdat ik nu de console boven bij de server heb staan waar geen hond op kijkt, maar moet ik wel Weather Link aanschaffen.

kortom een echt probleem.

groeten Nol.
Eersel
Door wsp
#10093
@Allemaal,

Ik kan helaas niet in jouw beurs kijken, maar geef Olaf wel gelijk, heb eerst ook een ander weerstation gehad, veel uitval en ellende, nu met de Davis geen problemen, dat een sensor stuk kan gaan, valt bij mij niet onder slecht.

Inderdaad lastig met die kraaien ;-)

Misschien een tip om dan WsWin te gebruiken.
Door nolversteeg
#10094
Hallo Marcel,

Mijn beurs is nu nog even geen probleem. Wat ik had werkte subliem,2 maal storing in 10 jaar waarvan beide niets te maken hebben met het merk maar door pech van buitenaf, wat ik nu wil is hetzelfde als ik had, maar dan alleen met 1 cijfer achter de komma. de temp-hum. sensor en regenmeter in de tuin en het windgebeuren op het dak. en het Programma VWS,Imagesalsa. Davis kan hier in mee als bovenstaande mogelijk is.

groeten Nol
Door nolversteeg
#10097
Hoi John,

Klopt,ook dit is te wijten aan mijzelf, als ik de kabel (kabeltje lint 6 aderig ook 10 jaar oud) meteen in de buis had gedaan en ingekort zodat ze deze niet uit de buis konden halen om mee te nemen in het nest was het probleem opgelost. al doende leert men.

groeten Nol
Door weerstationhoogeloon
#10098
Hallo Nol,

erg vervelend voor je, maar je bezorgt je collega-weeramateurs wel een goede tip: Bescherm je kabels! En niet alleen voor kraaien. Ik had afgelopen winter een doorgeknaagde voedingskabel van de regenmeterverwarming. De 24volt kabel liep vanaf de voedingsunit in de stal naar buiten. Het gedeelte binnen was voor een stukje ontdaan van isolatie door muizen. Gelukkig was het maar 24volt en nog geen kortsluiting, althans niet wat ik gemerkt heb.

Ik ben het met de keuze van de anderen eens: Davis Vantage Pro en dan wireless. Als je toch voor bedraad kiest, dan de buiten-bekabeling zoveel mogelijk afschermen met pvc-buis of vloerverwarmingsslang o.i.d.

De lengte van de kabel van de anemometer tot aan de ISS is ongeveer 12mtr. Ik weet niet of dat in jouw situatie past (windmeter op dak, ISS in de tuin). Je kan de anemometer ook nog draadloos maken middels een separate transmitter.

Ik gebruik alleen Weatherlink en ik weet niet of VWS met de datalogger kan "praten", maar er zijn er zeker meer op het forum die je dat wel kunnen vertellen.

Succes met je keuze.

gr. Remie
weerstation Hoogeloon
Door nolversteeg
#10099
Hallo Remie,

Is zo, wat ik al schreef is dat de Davis het juiste station is en aan de verwachtingen voldoet, alleen wil ik weten of de sensoren los van elkaar geplaatst kunnen worden,wil dus zeggen regenmeter los temp-hum los en wind dir en speed los dus drie wireless zenders. de tijd van kabels heb ik gehad,(echtgenote overal kabels!!) en kraaien(voor jou muizen)en vroeger een cavia 220v zekeringen eruit en een levend beest over . en in dienst WD1TT(koper en staaldraad met nylonmantel) opgevreten door een Koe.

gr. Nol Eersel
Door weerstationhoogeloon
#10100
Hallo Nol,

Windrichting en snelheid is een unit en de andere unit is de ISS, deze bevat de regenmeter, temperatuur en humidity. Waarom zou je de regenmeter van de temp/hum sensoren willen scheiden? De enigste reden die ik kan bedenken is dat je de temp/hum op +1,5mtr wilt meten en de neerslag op de grond.

Volgens mij kan het wel. Je moet dan wel het kabeltje van de neerslagmeter naar de ISS verlengen.

gr. Remie
weerstation Hoogeloon