Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Meteonoord
#12350
Hi collega's

Onlangs heb ik het programma'tje LogMein aangeschaft.
Hiermee kan ik vanaf iedere computer op mijn eigen computer inloggen
en mijn hele computer aansturen.

Zijn er mensen die dit programma al gebruiken ?
Wat zijn je ervaringen ?

Tot zover ben ik zeer content met het programma.

Ik hoor graag.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door weerzoetermeer
#12352
Hoi Bert,

Ik gebruik dit programma (gratis versie) al een hele tijd. Zeer handig om op afstand je computers te kunnen benaderen. Ik kan zelfs met mijn PDA inloggen en mijn computers bedienen. Ik vind het vooral een makkelijk programma aangezien je niets aan je poorten hoeft in te stellen. Erg makkelijk!

Gr.
Thierry
Door Eckie76
#12357
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Bert,

Ik gebruik dit programma (gratis versie) al een hele tijd. Zeer handig om op afstand je computers te kunnen benaderen. Ik kan zelfs met mijn PDA inloggen en mijn computers bedienen. Ik vind het vooral een makkelijk programma aangezien je niets aan je poorten hoeft in te stellen. Erg makkelijk!

Gr.
Thierry


Ziet er goed uit. Ik kan alleen even niet zo snel vinden welke versie ik moet proberen om vanuit Plaats A de weersoftware op plaats B te kunnen bedienen? Zoals afsluiten en opnieuw opstarten bij een crash etc.?
Is dit überhaupt wel mogelijk?
Zo bespaar ik mijn ouders nogal veel ellende. Het weerstation draait nl. bij hen in Sint Odiliënberg, terwijl ik in Roermond woon en zij zijn nogal digibeet :)
Door Meteonoord
#12358
Eckie76 schrijft:
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Bert,

Ik gebruik dit programma (gratis versie) al een hele tijd. Zeer handig om op afstand je computers te kunnen benaderen. Ik kan zelfs met mijn PDA inloggen en mijn computers bedienen. Ik vind het vooral een makkelijk programma aangezien je niets aan je poorten hoeft in te stellen. Erg makkelijk!

Gr.
Thierry


Ziet er goed uit. Ik kan alleen even niet zo snel vinden welke versie ik moet proberen om vanuit Plaats A de weersoftware op plaats B te kunnen bedienen? Zoals afsluiten en opnieuw opstarten bij een crash etc.?
Is dit überhaupt wel mogelijk?
Zo bespaar ik mijn ouders nogal veel ellende. Het weerstation draait nl. bij hen in Sint Odiliënberg, terwijl ik in Roermond woon en zij zijn nogal digibeet :)


Om uit te testen kun je de Pro versie testen, deze heeft wat meer mogelijkheden dan de free versie. Normaal kost deze versie € 55,00 per jaar. Op dit moment is er een aanbieding van € 27,25 voor een jaar. Deze versie heb ik ook en staat op mijn weerstation. Ik kan vanaf iedere Internet aansluiting mijn systeem benaderen, herstarts maken, programmatuur opstarten etc. mits het systeem aan staat natuurlijk. Je neemt als het ware op dat moment het systeem over. Zelfs alle PC's die in mijn netwerk aan staan kan ik dan, via mijn weer PC, benaderen.

Bovendien kun je anderen ( bv. jouw weercompaan )ook uitnodigen op jouw PC te werken.

De free versie is natuurlijk kostenloos maar gezien het kleine bedrag ( vind ik ) heb ik gekozen voor de Pro versie.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door etab
#12387
Is dit te doen zonder een programma te installeren op de pc waarvan je de pc wilt besturen?

Ik wil dit graag doen maar kan niks instaleren op de remot pc's vanwaar ik dat wil doen
Door Meteonoord
#12390
etab schrijft:
Is dit te doen zonder een programma te installeren op de pc waarvan je de pc wilt besturen?

Ik wil dit graag doen maar kan niks instaleren op de remot pc's vanwaar ik dat wil doen


Hi Eric,

Op de PC die je wilt besturen moet software staan anders zou het hacken immers heel simpel zijn.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Overijse
#12395
Is dit te doen zonder een programma te installeren op de pc waarvan je de pc wilt besturen?

Ik wil dit graag doen maar kan niks instaleren op de remot pc's vanwaar ik dat wil doen


@ Etab,

Nee normaal moet je niets installeren op de pc waarvan je wilt besturen dat is webbased, ik veronderstel dat je het wilt doen vanop het werk en daar kan je niets installeren (ken dat gevoel, is bij ons ook).

Admins van het netwerk van je werk (als het over je werk gaat tenminste) kunnen wel nog instellingen doen dat het niet werkt (is bij ons nu ook het geval, omdat iedereen er begon gebruik te maken van logmein).

Grtz
Kris
Door tvg
#12408
etab schrijft:
Is dit te doen zonder een programma te installeren op de pc waarvan je de pc wilt besturen?

Ik wil dit graag doen maar kan niks instaleren op de remot pc's vanwaar ik dat wil doen


Met Teamviewer (http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx)kun je het programma vanaf een USB stick in het geheugen laden, als je dan afsluit is er niets geinstalleerd.
Het programma is gratis en in het Nederlands.

Theo
Door Meteonoord
#12410
tvg schrijft:
etab schrijft:
Is dit te doen zonder een programma te installeren op de pc waarvan je de pc wilt besturen?

Ik wil dit graag doen maar kan niks instaleren op de remot pc's vanwaar ik dat wil doen


Met Teamviewer (http://www.teamviewer.com/nl/index.aspx)kun je het programma vanaf een USB stick in het geheugen laden, als je dan afsluit is er niets geinstalleerd.
Het programma is gratis en in het Nederlands.

Theo


Hi Theo,

Heb ik het in een snelle blik goed gezien dat beide PC's bemand cq. bevrouwd moeten zijn ?

Groet,

Bert J. van Bergen