Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door jorissynaeve
#6529
Sorry voor de bump maar ik wou hier geen nieuw topic voor openenen.

Ik ben nu webcamxp ook aan het testen. Alles werkt, iedereen kan de webcam bereiken enzo (ook al heb ik een dynamisch ip).

Maar vraag ik mij het volgende af. Kan ik de instellen hoe lang een gebruiker maximum mag kijken naar de webcam?

Ik vind wel een optie voor gebruikers toe te voegen, ook voor die een maximum kijktijd toe te wijzen, maar ik zou niet weten hoe ik dit moet gebruiken.

Ik gebruik webcamxp 2008 en flash-client-type.

Ik dacht dat je in je html-pagina misschien 2 parameters (username & password) kon ingeven maar heb het nog niet voor elkaar gekregen.
Door wslangerak
#6530
Hallo Joris,

Volgens mij is het in WebcamXP alleen mogelijk een tijdslimiet aan te geven voor aangemaakte users. Iedereen moet dan met een usernaam en password inloggen op de webserver die WebcamXP laat draaien. Je zou eens kunnen proberen wat er gebeurt als je één user aanmaakt, die iedereen gebruikt (bijv. user=test en password=test) en dan de limiet op 1 minuut zetten. Ik weet alleen niet wat er gebeurt als er iemand inlogt als er al een ander zeg 50 seconden zit te kijken. Misschien worden ze er dan wel allebei na 10 sec af geknikkerd...

Ik heb voor de makkelijke manier gekozen en heb op mijn website nu een plaatje dat iedere seconde wordt ververst. Dat is ook bijna "streaming".
Door Meteonoord
#6621
Inmiddels heb ik een IP camera en heb ik webcamXP maar nu doet zich het volgende probleem voor :

WebcamXP gebruikt ongeveer 500 Mb per uur data verzending hetgeen mijn PC danig vertraagd. Op dit systeem lopen ook : WL, WDL, PC wetterstation.

Dan loopt ook nog eens mijn webcam via dezelfde switch box.

Dit allemaal werkt zeer vertragend. Hoe los ik dit op ?

Ik hoor graag van jullie.

Groet,

Bert J. van Bergen