Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Edwin
#22382
Beste allemaal,

Ik ben toch eens benieuwd of er ook andere weeramateurs zijn die hun eigen software hebben geschreven voor de Vantage Pro2.

Zelf heb ik dat namelijk gedaan omdat ik om een aantal redenen niet tevreden ben over de beschikbare software hoewel sommige meer mogelijkheden hebben. Mijn software is geschreven in VB6 (nogal verouderd ik weet het) en werkt op basis van windows services die via het netwerk kunnen worden getriggered.

Zo heb ik bijvoorbeeld voor The Weather Underground een service draaien die, zodra er via het netwerk een datapakketje binnenkomt, de gegevens upload naar Wunderground.com. Hetzelfde principe heb ik toegepast voor FTP uploads en het seriele ontvangstdeel van de vantage pro. Datapakketjes van de VP2 worden op het lokale LAN ge-broadcast waardoor je in principe overal in je thuisnetwerk de applicatie kunt starten/ontwikkelen.

Al met al ontzettend stabiel maar niet geschikt om als freeware op de markt te zetten omdat het mij ontbreekt aan tijd. Vandaar mijn vraag of er ook anderen zijn met soortgelijke programmeer ervaring en kennis van het seriele protocol van de VP2 om e.e.a. gezamelijk nog beter te maken en beschikbaar te kunnen stellen.
Bijlagen
wxhive.gif
wxhive.gif (30.84 KiB) 3733 keer bekeken
Door SpeedyGJ
#22388
Ik heb zelf geen geschreven software en helaas heb ik hier ook geen kennis van.
Best wel jammer anders had ik zelf wel een software gemaakt waar ik tenminste alle gegevens in mooiere grafieken kan uitdraaien/uploaden en de weerrapporten duidelijker maken ivp die van WeatherLink / Weather Display.
Door tinuz97
#22389
Nice,ik snap ook geen fluit van programmeren.......ben dan wel Microsoft Certified System Administrator,maar daar heb ik geen verstand van lol.
Althans nooit mee bezig gehouden.
Leuk om te zien dus dat je naast je weerhobby ook nog zelf de software schrijft :woohoo:
Door Adriaan
#22435
Ik heb me ook veel bezig gehouden met VB6. Maak er ook af en toe nog wel eens een handig programmatje mee. Ook weer-gerelateerd. Zo heb ik bijvoorbeeld een programma die de gegevens uit WD bestanden haalt en die in de mysql database plaatst (eigen versie van WDMYSQL). En ik heb een experimenteel programmaatje geschreven die op basis van de luchtdruk en trends voorspellingen maakt voor de komende 12-24 uur.

Maar ziet er goed uit Edwin. B)
Door teesee64
#46149
Even dit topic omhoog helpen.... :P

Ik ben van plan om me hier wat in te gaan verdiepen.

Is er ergens meer informatie te vinden over het protocol van de Davis VP2 en hoe je dit moet uitlezen/verwerken?

Mijn programmeer kennis beperkt zich tot (visual) C# en een klein beetje pascal (Delphi)

Groet,
Theo
Door poldeleeuw
#46150
Ik volg binnenkort een opleiding om apps te ontwikkelen voor smart phones. Ik zal ook wel instaat zijn naast smart phones om apps te ontwikkelen voor de pc.

De programmeertaal zou Java zijn.

Joeri.
Door Edwin
#46160
Op de site van Davis staat ook een protocol sheet, deze is echter niet in alle opzichten compleet. Ik blijf vooral hangen op de circular redundency check maar vang dat af door grote verschillen te negeren (komt ook zelden voor).

Zoals ik al aangaf heb ik nog maar weinig tijd om het echt verder uit te bouwen, neig dus steeds meer naar Cumulus.

Voor beginnende programmeurs de tip om niet meteen met grote projecten te starten, het uitblijven van een compleet resultaat doet de moed dan snel in de schoenen zakken.
Door teesee64
#46181
Edwin schrijft:
Op de site van Davis staat ook een protocol sheet, deze is echter niet in alle opzichten compleet. Ik blijf vooral hangen op de circular redundency check maar vang dat af door grote verschillen te negeren (komt ook zelden voor).

Zoals ik al aangaf heb ik nog maar weinig tijd om het echt verder uit te bouwen, neig dus steeds meer naar Cumulus.

Voor beginnende programmeurs de tip om niet meteen met grote projecten te starten, het uitblijven van een compleet resultaat doet de moed dan snel in de schoenen zakken.


Hallo Edwin,

Die protocol sheet heb ik inmiddels even doorgekeken en ik denk dat ik daar wel wat mee kan.

De bedoeling is eigenlijk om te zien of ik de data uit de datalogger kan trekken en dat vervolgens in een tekst bestandje kan opslaan. Van daaruit kan ik dan stukje bij beetje verder gaan werken. Het is niet de bedoeling om een vervanger te gaan maken voor cumulus/weatherdisplay. Ik werk met beide programma's en dat bevalt prima. Het is meer bedoeld als leer projectje.

Gewoon om te kijken of het me lukt ;-)

Ik ben op het moment wat informatie aan het verzamelen en ben op zoek naar wat voorbeeldjes. Puur om van te leren.

Groet,
Theo
Door teesee64
#56054
Ik heb dit maar weer eens opgepakt maar zit compleet vast.

Ik kan met een terminal programma contact maken met de datalogger, maar ik heb geen enkel idee hoe ik de data uit de datalogger moet halen en in een tekst bestand op kan slaan.

Is er iemand die mij op weg wilt helpen?

Alvast vriendelijk dank!


Groet,
Theo
Door teesee64
#56673
Inmiddels al een heel stuk verder.

Het is me gelukt om alle data uit te lezen, de data vervolgens op te slaan en te uploaden naar mijn website. Ook kan ik met mijn programma webtags omzetten.
Ik kan verbinding maken via serieel en TCP/IP met de Davis VP2

Nu zoek ik nog naar informatie om de data van een alecto ws-4000 uit te lezen.

iemand die meer info heeft hierover?

Groet,
Theo