Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door Marcel
#4247
Kan iemand mij vertellen waarom mijn cursor vastloopt als ik virtualVP heb geinstalleerd en gebruik.
Draai nu Weatherlink maar wil daarnaast WeatherDisplay draaien.
Daar heb ik VirtualVP voor nodig maar dat werkt dus niet goed. ik had ook de drivers geïnstalleerd.

Wie kan mij helpen, want ik wil graag WeatherDisplay laten draaien maar zo lukt het dus niet.

Wheeelllp

gr,

Marcel
Door osjohn
#4248
Hallo

Eerst N8VBvCOMSetup-226 instaleren, com 6 t.m 9 aanvinken en daarna op Save Configuration drukken.
Virtual VP 114 instaleren en naar settings gaan, in settings autoConnect, Mirror Archive en Animate aanvinken, daarna naar Communications gaan.
Compoort instellen en allow Fast looping aanvinken.
Virtual Console comport settings aanvinken plus Protect Console aanvinken, alle vier consoles.
Compoort snelheid op 19200 zetten, ook in de computer en de software !!!

Nu moet alles werken, als je als mij dit programma gekocht heb zal je het registratie nummer moeten invoeren.

Daarna bv. Weatherlink op com 6, WSWin op com 7, Weather Display op com 8, VP.Live op com 9 zetten en compoort op 19200 zetten.

Nu moet het lukken.

John van Os
Door Marcel
#4249
Dank je wel,

Wat moet ik vervolgens bij WeeatherDisplay allemaal aanvinken zodat dat goed blijft doorlopen.
Ik kreeg daar bij de vorige "oefensessie" geen enkele data op te zien.

Marcel
Door Marcel
#4250
Zie je, nu heb ik VirtualVP weer op de laptop gezet en blijft mijn cursor na korte tijd weer hangen. Kon de boel dus weer opnieuw opstarten.

Marcel
Door osjohn
#4251
Hallo Marcel

Zou het kunnen dat Virt.VP de datalogger aan het inlezen is ??

Heb je al even langer gewacht en hem de tijd gegunt om om de data in te lezen ??

John
Door Marcel
#4252
ik ben zo'n geduldig type, ja heb gewacht.

marcel
Door osjohn
#4256
Marcel

Is het muisprobleem opgelost ??

Het zou kunnen als je de Vantage en de muis op USB heb lopen dat de spanning van de USB-poort erg laag is, ik zelf heb er een hub met voeding aan gekoppelt.

John van Os
Door Marcel
#4259
Wat is een hub?
Kreeg nl gister mail van iemand dat ik geen hubs (wat dat ook moge zijn)moest gebruiken.

Marcel
Door osjohn
#4261
Een hubje is een uitbreiding van 1 USB naar bv 4 USB aansluitingen, daarbij zit een voedingsadapter van 5 volt die voeding geeft naar je 4 USB punten.
Vaak wordt de spanning van 5 volt te laag bij gebruik van meer USB apparaten, zeker bij een por.computer wat dan ook problemen kan geven.

Zoek eens USB hub bij Google.

John van Os
Door petergroeneveld
#9053
Hallo,

Wie gebruikt het programma Virtual VP, heb begrepen dat je hiermee naast WeatherLink ook nog drie andere software programma's tegelijk kan laten draaien. Wil het nl. ook gaan gebruiken voor WL en WD samen.

Wat zijn jullie ervaringen, werkt het prima of krijg je een hoop problemen?
Zijn er misschien ook andere alternatieven voor het laten samenwerken van verschillende software programma's?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Peter.